Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر  پنج‌شنبه 26 مهر 1397 ساعت 01:20

طلاب، امروز باید همچون رزمنده ای برای دفاع از دین و ارزش های الهی تلاش کنند


نماینده ولی فقیه در هلال احمر عصر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه با حضور در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان تفرش، کانون طلاب حوزه علمیه را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر حجت الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری امام حسن مجتبی(ع)، شهرستان تفرش را شهر علم و ادب با ریشه های عمیق تاریخی دانست و تصریح کرد: عالمان و رجال دینی، سیاسی و علمی فراوانی در این شهر رشد کرده و برای این مرز و بوم خدمت کرده اند.
وی سپس با تبیین نقش تاثیرگذار عالمان در تعالی یک جامعه، حرکت صحیح در زندگی دنیا و همچنین نجات از زندگی مادی را در گرو کسب علم و معرفت دانست و گفت: امروز طلاب باید با کسب علم و تقرب به پروردگار و همچنین با حرکت در مسیر الهی همواره الگویی برای جامعه باشند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با یادآوری و مرور فعالیت های اساسی انبیاء و معصومین(ع) برای بقای دین و هموار کردن مسیر نزدیکی به خداوند تصریح کرد: با نگاهی عمیق به تاریخ، مبارزه علیه دین الهی به وضوح دیده می شود و امروز نیز این دین ستیزی ها در جهان علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد چرا که ایران اسلامی به دنبال تحقق دین اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی خاطرنشان کرد: در این میان طلاب با کسب معارف اسلامی و دینی هم خود را از وسوسه های شیطانی، مادیات  و نفس اماره نجات می دهند و هم سبب استقرار و بقای دین در جامعه می شوند.
وی با بیان اینکه طلاب، امروز باید همچون رزمنده ای برای دفاع از ارزش های الهی تلاش مجاهدانه ای داشته باشند تصریح کرد: آموزه های یک طلبه باید در رفتار و سبک زندگی او تاثیرگذار باشد چرا که همواره از منظر جامعه در نظر گرفته می شود.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به فعالیت های فراوان فضای مجازی و شبکه های اینترنتی علیه دین و معنویت اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه باید با کسب معارف و تحصیل به صورت تخصصی به مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و دفاع از دین بپردازند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سپس با بیان اینکه اکنون بیش از 300 کانون طلاب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، پویایی کانون های طلاب را در گرو فعالیت های مستمر و با برنامه ریزی منسجم اعضای آن دانست و افزود: کانون های طلاب هلال احمر اصولا با هدف خدمت به مردم و کمک در جهت انجام اثربخش فعالیت های خداپسندانه و بشردوستانه ایجاد می شود.
همزمان با سفر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به استان مرکزی، کلنگ مجتمع درمانی جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش به زمین زده شد.
این مجتمع قرار است در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع احداث شود.