Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در جمع مجمع عمومی پنج‌شنبه 12 مهر 1397 ساعت 19:13

هلال احمر امانتدار اعتماد مردم باشد


نماینده ولی فقیه در هلال احمر در چهارمین جلسه چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت تاکید کرد: اگر باور داریم سرمایه اصلی و اساسی هلال احمر، اعتماد مردمی است، وظیفه داریم برای حفظ این سرمایه تلاش کنیم تا درخت هلال احمر را از قبل پربارتر کرده و بار و ثمر خدمات هلال احمر را به مردم برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ حجت الاسلام و المسلمین معزی در این جلسه تاکید کرد: اعضای مجمع عمومی هلال احمر و تمام کسانی که مسئولیتی در این جمعیت برعهده دارند بار امانتی را بر دوش می کشند که این امانت، تعیین خط مشی آینده جمعیت و صلاح و مصلحت هلال احمر است. اعضای مجمع نسبت به امکانات مادی، سرمایه ها، هزینه ها و مصارف هلال احمر که در قالب برنامه و بودجه نهفته است وظیفه بررسی و جمع بندی و تصویب را برعهده دارند که این وظایف بسیار سنگین و گرانسنگ است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت موضوع امانتداری در اسلام، افزود: امانتداری یکی از حقوق بشر در اسلام به شمار می رود و صرفا برای مسلمانان نبوده بلکه برای تمام افراد حتی غیر مسلمین نیز باید مورد توجه باشد. روایات بسیاری در رابطه با اهمیت امانتداری در اسلام وجود دارد مبنی بر اینکه امانتداری پایه اسلام است. همانطور که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «بالاترین و برترین ایمان نزد خداوند، امانتداری است» و همچنین می فرمایند که «از ما نیست کسی که امانتدار نبوده و در حفظ امانت، سهل انگاری می کند.» همچنین امام زین العابدین (ع) می فرمایند «به آن خدایی که پیغمبر را به رسالت و نبوت منصوب کرد، اگر قاتل پدرم شمشیری که با آن شمشیر، پدرم را به شهادت رساند نزد من به امانت بگذارد، آن امانت را حفظ می کنم.»

حجت الاسلام و المسلین معزی با بیان اینکه مجمع عمومی در راس ارکان جمعیت هلال احمر قرار دارد، تاکید کرد: کمترین مسئولیت اعضای مجمع، رسیدگی به صورتحساب های مالی جمعیت و بررسی اولویت برنامه های انجام شده است و توجه به این که آیا بودجه در جایی که برنامه ریزی شده مصرف شده یا خیر که برای انجام این مسئولیت، باید امانتدار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مجمع عمومی جمعیت تاکید کرد: برای حفظ امانت و مسئولیت در جمعیت باید توجه داشته باشیم که انحراف از بودجه پدید نیاید و رسیدگی به فعالیت های موقوفات و تشکیل بانک های اطلاعاتی دقیق و شفاف و انسجام بخشی به گزارش عملکرد مالی این حوزه را مورد توجه قرار دهیم چرا که ما اگر از فعالیت های این حوزه اطلاعات کافی نداشته باشیم امانتدار خوبی در زمینه حفظ موقوفات که در اختیارمان قرار گرفته است، نبوده ایم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم جمعیت هلال احمر به عنوان نهادی مردم محور به فعالیت خود ادامه دهد و اگر باور داریم سرمایه اصلی و اساسی هلال احمر، اعتماد مردمی است، وظیفه داریم تلاش کنیم تا هلال احمر به عنوان جمعیتی مستقل و غیردولتی و بر پایه سرمایه اصلی جمعیت که همان اعتماد مردمی است، فعالیت کند. تلاش کنیم درخت هلال احمر را از قبل پربارتر کرده و بار و ثمر خدمات هلال احمر را به مردم برسانیم و از این طریق بتوانیم به اهداف بلند هلال احمر از جمله تکریم انسان ها، احساس مسئولیت در مقابل دیگران و تلاش برای ترویج صلح و دوستی در کشور، جامه عمل بپوشانیم