Print Logo
چهارشنبه 11 مهر 1397 ساعت 12:23

دفاع مقدس متاثر از تفکر انقلابی و قیام عاشورایی امام حسین(ع) است


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت بازخوانی کتاب دفاع مقدس، تصریح کرد: دفاع مقدس متاثر از همان تفکر انقلابی و قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است و باید جامعه و به ویژه جوانان، با انطباق مفهوم قیام ظلم ستیز امام حسین(ع) با دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور آشنا شده و به وظایف خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: دفاع مقدس متاثر از همان تفکر انقلابی و قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است و باید جامعه و به ویژه جوانان ما با انطباق مفهوم قیام ظلم ستیز امام حسین(ع) با دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور آشنا شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی در خصوص موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و ایامی که در هفته های قبل به این نام بزرگ نامیده شده بود، گفت: تاریخ در تمامی جوامع بشری یکی از منابع شناخت شناسی می باشد و هر ملتی با هر مذهب و آئینی به گشته خود افتخار دارد در حقیقت گرامیداشت دوران دفاع مقدس گرامیداشت تاریخ رشادت، مقاومت، استقلال و سربلندی یک ملت مسلمان و مومن است که با بهره گیری از آموزه های دینی و رفتارهای عملی اولیاء دین و ائمه اطهار در راه اعتلای دین اسلام تلاش کرده اند و از آرمان های انقلابشان دفاع کردند.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی با اشاره به لزوم بازخوانی کتاب دفاع مقدس گفت: جوانان این کشور به حکم عقل، شرع، منطق و عرف و فطرت در دفاع از کیان و وطن و ارزش های انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی 8 سال مقاومت و پایمردی کردند.
وی در همین زمینه ادامه داد: جنگ ایران و حزب بعث عراق در حقیقت جنگ با دنیای مخالف ارزش های الهی بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی با تاکید بر مردمی اداره شدن دفاع مقدس، تصریح کرد: با توجه به تحمیل جنگ در نخستین سال های تشکیل انقلاب و همچنین عدم تکمیل سامانه مدیریتی نظام، به فرمان امام خمینی(ره) بسیج مستضعفین تشکیل شد که با تدبیر و رهنمودهای رهبرانه امام خمینی و رهبر انقلاب، مردمی کردن مدیریت جنگ منجر به پیروزی و کسب دستاوردهای مهمی برای این انقلاب شد.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی با اشاره به رویکرد انگیزشی دفاع بیان داشت : ایمان، مذهب و ولایت مداری مردم سبب شد تا ملت مومن و انقلابی کشور با اتکا به خداوند و اعتماد به رهروی امام و پذیرش اصل و رکن اصیل پیروی از ولایت تا پای جان ایستادگی و ایثار نماید.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به برخی از ویژگی های متمایز جنگ عراق علیه ایران، گفت: در این جنگ مصداق واقعی نابرابری نمایان بود ومردم مومن ایران با اتکا به خداوند و انگیزه الهی توانستند در برابر دشمنان اسلام به پیروزی برسند.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی با تاکید بر وجود تفکر استشهادی و روح ایثارگری جوانان انقلابی تصریح کرد: آنچه در آئین های مادی و تفکرات ماتریالیستی وجود دارد اصالت ارزش ماده و زندگی دنیاست اما درنگاه و تربیت اسلام زندگی جاویدان در نزد خدای تعالی است و براساس این آموزه دینی و روحیه ایثار و شهادت طلبی، می توان تفکر استشهادی را در کل ملت ایران مشاهده کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی بخش دوم سخنان خود را به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه اختصاص داد و گفت: از مهمترین دستاوردهای این انقلاب و جنگ تحمیلی، نرسیدن دشمن به اهداف خود و همچنین عزت و استقلالی است که به واسطه آموزه های دینی و تربیت اسلامی به دست آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و صنعتی و.... بعد از انقلاب به جایگاهی رسید که هم اکنون ایران یکی از مهمترین کشورهای منطقه و جهان محسوب شود.
وی با تاکید بر ایجاد حس خودباوری و اعتماد به نفس برای ملت ایران و ملت های مظلوم دنیا گفت: حرکت های آزادی خواهانه و استقلال طلبی مردم در برخی از نقاط جهان برای رهایی از چنگال استکبار برگرفته از تجربه موفق انقلاب اسلامی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی با تاکید بر اقتدار نظامی کشور، تصریح کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران امروزه به عنوان یکی از قطب های مهم تصمیم گیری برای امنیت جهان و معادلات جهانی است و همچنین حضور مشورتی در معادلات منطقه و خاورمیانه در کشورهای سوریه، عراق و لبنان حکایت از قدرت ایران در تصمیم گیری های کلان دنیاست.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی مقاومت و پایمردی را دستاورد دیگر دفاع مقدس دانست و گفت: مردم با تاسی و پیروی از حرکت امام حسین(ع) درس مقاومت گرفتند و در برابر همه تحریم ها و تهدید ها در هر شرایط مردمی مقاوم، صبور و بصیر هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمیت هلال احمر استان خراسان رضوی معرفی اسلام ناب محمدی و تربیت نسل جدید انسانی مومن، مسئول و انقلابی را از دیگر دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس معرفی کرد و ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس موجب شد تا اسلام ناب محمدی در همه جوانب اخلاق، فردی، اجتماعی، سیاسی و ... احیاء شود و نسل جدید انسان، مومن، مسئول و انقلابی تربیت شده تا اسلام آن چنان که شایسته است به جهانیان معرفی شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسدی بخش پایانی سخنانش را به وظایف مردم در اشاعه ارزش های دفاع مقدس اختصاص داد و گفت: آشنایی نسل جوان با انقلاب و دستاوردهای آن و رشادت ها و پیروزی های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس، بهره گیری از مفهوم ارزشی ایثار و شهادت و انفاق در راه خدا، تربیت نسل رهرو، صیانت از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و تحقق منویات شهدا در وصیت نامه هایشان از مهمترین وظایف هر فرد مسلمانی جهت حفظ، اشاعه و برجسته سازی مفاهیم ماندگار و ارزش های دفاع مقدس است.