Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی چهارشنبه 21 شهریور 1397 ساعت 15:45

از نخستین روزهای انقلاب تاکنون استکبار جهانی در حال سنگ اندازی در مسیر انقلاب است / صراحت بیان و ارتباط گسترده با مردم از ویژگی های آیت الله طالقانی بود


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم سی و نهمین سالگرد رحلت آیت الله طالقانی، در مسجد هدایت تهران، در ابتدای سخنان خود با تسلیت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت: اگر امروز در اقصی نقاط جهان، نماز اقامه شده، قرآن تلاوت می شود و مردم فرائض اسلامی به جای می آورند، ثمره قیام جاودانه سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر،حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر احادیث و روایات در خصوص اهداف قیام امام حسین(ع)تصریح کرد: قیام اباعبدالله(ع) برای برقراری دین در جامعه بود تا ظلم، ستم و جنایت از جامعه رخت بربندد

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: حضرت امام حسین(ع) با فدا کردن جان و نزدیکان خود در راه خدا، سبب شد تا امروز انسان ها در پرتو قرآن و عترت به سعادت رسیده و نشانه های هدایت دین مقدس اسلام در میان مردم محقق شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بخش دوم سخنان خود را به تشریح شخصیت ارزشمند آیت الله طالقانی اختصاص داد و گفت: آیت الله طالقانی با درک و معرفت عمیقی که از دین داشت، در طول عمر خود، در راه رسیدن به اهداف والای اسلام تلاش و مبارزه کرد.

وی در همین زمینه ادامه داد: نخستین تجربه مبارزاتی آیت الله طالقانی در مساله کشف حجاب صورت گرفت که در پی اجرای این قانون توسط رضاخان و حادثه خونین مسجد گوهرشاد، اعلامیه ای علیه جریان بی حجابی از سوی ایشان منتشر شد و این آغاز مسیر مبارزاتی و زندانی شدن آیت الله طالقانی بود.

وی سپس آیت الله طالقانی را شخصیتی عالم و شجاع برشمرد و تصریح کرد: آیت الله طالقانی با روحیه مبارزاتی، مجاهدت و همچنین خلوص، صمیمیت و صراحت از جمله انسان های مومن و برجسته الهی بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به ارتباطات گسترده آیت الله طالقانی با مردم، افزود: آیت الله طالقانی علاوه با حضور مستمر در بین مردم جامعه و حتی برگزاری جلسات تفسیر قرآن در زندان، همواره سعی در نجات انسان ها از اندیشه های باطل و نادرست داشت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: قطعا همین برگزاری جلسات مباحثه با جوانان در مساجد بود که منجر به خودسازی آنان و شکل گیری شخصیت هایی معتقد و مبارز در راه تحقق اهداف اسلام و قرآن شد.

وی همچنین به برخی از آثار مکتوب قرآنی آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: از آنجا که ایشان سال های متمادی زندگی خود را در زندان به سر برد، بخش اعظمی از کتاب پرتویی از قرآن در زندان تدوین شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی بخش پایانی سخنان خود را به تحریم ها و مشکلات موجود در کشور و جهان اسلام اختصاص داد و افزود: از نخستین روزهای انقلاب تاکنون که در آستانه چهلمین سال پیروزی آن قرار داریم استکبار جهانی همواره در حال سنگ اندازی در مسیر انقلاب بوده است و مساله تحریم مختص دوره کنونی نیست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت های استکبار در جهت مخالفت با انقلاب اسلامی افزود: تحریم ها، محاصره و جنگ های اقتصادی، تبلیغاتی و روانی از همان روزهای نخست پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره از سوی آمریکا و استکبار جهانی در مسیر رشد این نظام مقدس وجود داشته است.

وی سپس به چهار محور اساسی در زمینه ایجاد تحریم ها و همچنین حضور داعش و تکفیری ها در منطقه اشاره کرد و گفت: اولین عامل وجود تکفیری ها در منطقه، دور کردن افکار عمومی جامعه از دشمنان اصلی و زورگویان جهان، همچون استکبار و صهیونیسم است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی هدف نخست استکبار را بر هم زدن امنیت و نا امن کردن منطقه خاورمیانه دانست و افزود: آمریکایی ها با ناامن کردن منطقه در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و یمن، سعی در موجه جلوه دادن حضور خود در منطقه دارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تجزیه کردن منطقه و تخریب چهره اسلام را نیز دو هدف دیگر استکبار برای مناطق غرب آسیا برشمرد و خاطر نشان کرد: آنها همچنین تلاش می کنند تا با پخش جنایت های داعش و تکفیری ها، اسلام را دینی خشن در دنیا معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان با تاکید بر اهداف والای اسلام به عنوان تنها مسیر سعادت و نجات انسان ها گفت: عزت و شوکت جهان اسلام و مسلمانان در پرتو صبر، استقامت، مقاومت و ایستادگی آنان در برابر چنین توطئه ها و نقشه های شوم، با تاسی از نهضت حسینی محقق خواهد شد.