Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 19:09

حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، ناظر بر اجرای صحیح موقوفات است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در حاشیه آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان، به سئوالات انان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه های هلال احمر به منظور جذب بیشتر کمک های مردمی به صورت وقف گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد خیریه و عام المنفعه، قطعا برای حضور موثر و کارآمد تر در بحران ها و زمان بروز حوادث و همچنین پیشبرد اهداف بشر دوستانه خود نیازمند موقوفات مردمی است لیکن، با ایجاد تشکل ها و سازمان های گوناگون و متعدد در زمینه خدمات عام المنفعه و جذب موقوفات در ابعاد و موضوعات متنوع پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، وقفیات در هلال احمر محدود تر صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش وقفیات در هلال احمر، تقسیم موقوفات این نهاد خیریه که عموما به صورت بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز خیریه درمانی بوده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که طبعا وقفیات ذکر شده اکنون در مراکزی همچون بهزیستی و وزارت بهداشت برقرار است.
وی افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نیز علاوه بر ترویج فرهنگ وقف، تلاش می کند موقوفات این نهاد خیریه در مسیر مشخص شده از سوی واقف استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اهداف ایجاد تشکیل کانون طلاب و حوزه های علمیه سراسر کشور، با تبیین شاخص های لازم برای ایجاد چنین کانون هایی تصریح کرد: از مهمترین اهداف ایجاد این کانون ها می توان به حضور طلاب در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین آمادگی آنان برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیر طبیعی اشاره کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: استفاده از ظرفیت تبلیغی طلاب، که اساسا در مناسبت های مختلف به عنوان مبلغ دینی - مذهبی در جامعه حضور دارند به منظور ترویج فرهنگ فعالیت های عام المنفعه خیریه و منطبق با اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر در بین مردم یکی دیگر از دلایل ایجاد و تقویت این کانون هاست.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم گستره  این کانون ها در سال آینده بیش از میزان کنونی شود خاطر نشان کرد: آیین نامه اجرایی کانون های طلاب برادران و خواهران نیز راهگشای استان ها برای ایجاد کانون های ذکر شده خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان در خصوص تقویت روحیه بشر دوستانه در جامعه در پاسخ به سئوال دیگری، به برنامه ریزی جهت برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین انتشار ماهنامه های مهر و ماه و زاد با محتوای فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های پیش روی حوزه نمایندگی ولی فقیه، فعالیت های آموزشی، پژوهشی و پرورشی در این خصوص است.