Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر تاکید کرد یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 20:34

پرهیز مسئولان هلال احمر از انجام فعالیت بدون شفافیت /  تلاش کنید تا اعتماد مردمی به عنوان بزرگترین سرمایه هلال احمر تقویت شود


نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر گفت: مسئولین جمعیت هلال احمر باید با پرهیز از فعالیت بدون شفافیت تلاش کنند تا اعتماد مردمی به عنوان بزرگترین سرمایه هلال احمر تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی ظهر امروز با حضور در شورای معاونین و روسای شعب جمعیت هلال احمر گیلان در رشت، در سخنان مهمی با تاکید بر بالا بردن سطح اعتماد مردمی و تقویت روحیه فعالیت های عام المنفعه در جامعه گفت: هلال احمر به عنوان یک مجموعه خیریه و غیر انتفاعی باید با تلاش مضاعف در جهت جذب حداکثری اعضای فعال و نیکوکار، بیش از گذشته تلاش کند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اعتماد سازی در امور و ارتباط دو سویه با اعضا و کارکنان جمعیت را از مسائل مهم و اساسی برشمرد و خاطر نشان کرد: مسئولین این مجموعه عام المنفعه باید تلاش کنند تا زمینه اعتماد مردمی به کلیه ی فعالیت های انسان دوستانه هلال احمر تقویت شده و باعث بروز مشکلات و نشر شایعات در فضای مجازی که بستر مهم ارتباطات و اطلاع رسانی روز است، نشود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی تصریح کرد: بر اساس احکام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه نمایندگی ولی فقیه بر اساس مسئولیت های نظارتی خود بر امور و فعالیت های هلال احمر نظارت می کند و مانع از ایجاد برخی شبهات در اموری که به احکام شرعی نیازمند است می شود.
وی در ادامه با ذکر نمونه هایی از اقدامات نظارتی- مشورتی انجام شده از سوی این حوزه به تشریح این مهم پرداخت و افزود: اگرچه این حوزه در امور اجرایی جمعیت هلال احمر مداخله نمی کند، لیکن همواره تلاش می کند تا با شفاف سازی، پیگیری و نظارت، بزرگترین سرمایه این نهاد خیریه که همان اعتماد مردمی است حفظ شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر مهمترین اقدام برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های بشردوستانه هلال احمر را حضور مستمر مدیران و مسئولین در بین آنان دانست و گفت: مدیران عامل، روسای شعب و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها با برنامه ریزی دقیق به تبیین اهم فعالیت های عام المنفعه و خداپسندانه هلال احمر در بین مردم بپردازند که البته نتیجه نیز خواهند گرفت.
استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه های مکتوب، مجلات و خبرگزاری ها برای تشریح کمک های هلال احمر در بحران ها، نکته دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین معزی به آن اشاره و خاطر نشان کرد: کانون های طلاب نیز با بهره گیری از حضور طلاب به عنوان مبلغان دینی-مذهبی در بین مردم، یکی دیگر از فرصت های معرفی و اشاعه فرهنگ نوع دوستی و فعالیت های خیریه هلال احمر در سطح جامعه است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر با مهم برشمردن آموزش های دینی و معرفتی کارکنان هلال احمر در سراسر کشور، این مسئله را یکی دیگر از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون برنامه های مدون و منسجم برای تحقق این مهم تدوین و در دست اقدام است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان با قدردانی از همکاری بخش ها و حوزه های مختلف هلال احمر برای دستیابی به اهداف مشترک در مجموعه، بار دیگر بر همدلی، اتحاد، یکپارچگی و تعامل متقابل در انجام فعالیت های هلال احمر تاکید کرد.