Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 19:02

ارتقاء فرهنگ دینی و ارتباط موثر با خیرین، از مهمترین وظایف دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمراستان هاست


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت : ارتقا فرهنگ دینی و ارتباط موثر با خیرین، از مهمترین وظایف دفاتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمراستان هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان، در سالن اجتماعات هلال احمر رشت، در ابتدای سخنان خود با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، بر کسب شناخت و معرفت حسینی تاکید کرد و گفت: عزداری های این ایام می توانند زمینه ساز زنده نگه داشتن حرکت جاودانه ی امام حسین(ع) برای حفظ اسلام باشد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس به تبیین اهداف و فلسفه ی وجودی جمعیت هلال احمر در سطح داخلی و بین المللی پرداخت و افزود: این نهاد خیریه با در نظر داشتن کمک به تسکین آلام بشری و با دنبال کردن هدف منفعت بخشیدن به عموم مردم، فارغ از قومیت، ملیت، مذهب و نژاد فعالیت می کند که این خود باحضور اعضای خیر و نیک اندیش به عنوان اصلی ترین سرمایه هلال احمر میسر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: اگر چه امروز زندگی انسان ها در معرض رنج و سختی های طبیعی پدید آمده و خود خواسته امروزی است، اما باید در نظر داشت براساس آیات و روایات دین مبین اسلام فلسفه ذاتی این سختی ها، امتحان الهی و تکامل آفرینی است و البته در پرتو این رنج ها، انسان به رشد و تعالی می رسد.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود، با تشریح برخی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر برای کاهش این رنج های انسانی خاطر نشان کرد: داوطلبان عضو این نهاد عام المنفعه برای کمک به یک مصیبت دیده، مستضعف، در راه مانده و آسیب دیده همواره پیش قدم بوده و اساساً مسئله بشردوستی و کمک به انسان ها را تنها برای رضای خداوند انجام می دهند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با پراهمیت برشمردن بازگشت آرامش روحی و معنوی به مصیبت دیدگان، پس از وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی، یکی از وظایف مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را کمک به تسریع در پیشبرد همین مسئله عنوان کرد و افزود: بر همین اساس، این حوزه اقدام به ایجاد و فعال نمودن بیش از پیش کانون های طلاب در سراسر کشور کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: طلاب علاوه بر اینکه در این کانون ها، با اصول امداد و کمک های اولیه در بحران ها آشنا می شوند، می توانند نقش مؤثری در ترویج فعالیت های عام المنفعه و بشر دوستانه هلال احمر در جامعه داشته باشند.
وی کمک به ارتقاء فرهنگ و معرفت دینی را یکی دیگر از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و افزود: بر همین اساس مسئولان دفاتر این حوزه در استان ها باید علاوه بر کمک در جهت ایجاد حس آرامش و روحیه بخشیدن به روح خسته ی مصیبت دیدگان، به ارتباط مؤثر، دوسویه و کارآمد با خیرین و نیکوکاران به منظور ترویج و تشویق آنان برای مشارکت در فعالیت های خیریه هلال احمر بپردازند.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه، تلاش و همکاری همگانی در یک مجموعه را لازمه ی رسیدن به اهداف تعیین شده دانست و خواستار همکاری همه جانبه و همدلانه مدیران، کارکنان و همچنین اعضای هلال احمر استان گیلان برای تقویت فعالیت های نظارتی- فرهنگی شد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی سپس از خدمات چند ساله حجت الاسلام والمسلمین موسوی، مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان قدردانی کرد.
در پایان، حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین چهری به عنوان مسئول دفتر جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان توسط نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر به وی اعطا شد.