Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر سه‌شنبه 13 شهریور 1397 ساعت 19:02

باید از سرمایه های هلال احمر، با خلق ابتکار و نوآوری برای کمک به جامعه استفاده کرد


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، صبح امروز در مراسم معارفه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مازندران، ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه به تبیین وظایف و مسئولیت های جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: تلاش برای اشاعه فرهنگ نوع دوستی، تعاون، همکاری و احسان، مهر ورزیدن به انسان ها و کمک به هم نوع از اصلی ترین وظایف این نهاد مردمی به شمار می رود که البته همه این فعالیت ها به منظورکسب رضایت خداوند است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی وجود جوانان، امدادگران و داوطلبان عضو این نهاد خیریه را از اصلی ترین سرمایه های آن برشمرد و افزود: بهره مندی از حضور یک میلیون عضو جوان در جمعیت هلال احمر که سرشار از تحرک، پویایی و فداکاری هستند می تواند زمینه ساز انجام بهتر فعالیت های این مجموعه بشردوست باشد که برای تحقق این مهم به برنامه ریزی صحیح و دقیق نیاز است.
وی تصریح کرد: استفاده از دیگر سرمایه های موجود در جمعیت هلال احمر همچون اعتماد مردمی، موقوفات و تبرعات و البته با بهره گیری از خلق ابتکارات و نوآوری ها، می تواند زمینه ساز خدمت بیش از پیش به مردم و جامعه باشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: انجام فعالیت های انسان دوستانه، بشردوستانه و خیریه جزء با همدلی و اتحاد میّسر نیست.
حجت الاسلام والمسلمین معزّی در بخش بعدی سخنان خود با تأکید بر اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یکی از ارکان این نهاد مردمی است خاطرنشان کرد: ابلاغ ماموریت ها، اهداف و وظایف این حوزه در قالب نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری، راهگشای فعالیت های نظارتی و فرهنگی این حوزه است.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با حوزه های علمیه سراسر کشور به منظور ایجاد کانون های طلاب هلال احمر اشاره و تصریح کرد: این کانون ها با هدف آماده سازی طلاب برای حضور در عرصه های خدمت رسانی ایجاد شده است که باید آنها را تقویت کرد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود با تکیه بر ارتباط مستمر مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان ها با ائمه جمعه و جماعات، جامعه روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان افزود: این ارتباطات می تواند بستری برای گسترش و اشاعه فعالیت های عام المنفعه هلال احمر باشد.
وی در ادامه با قدردانی از فعالیت های شبانه روزی مدیران، کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان مازندران به منظور ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران این استان خاطرنشان کرد: سفرهای هموطنان از سراسر کشور به این استان، درگیر بودن با مخاطرات مختلف و همچنین بهره مندی از جاذبه های زیست محیطی، دلایل تلاش های مؤثر، کارآمد و عام المنفعه امدادگران جمعیت هلال احمر استان مازندران است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با تقدیر از خدمات ارزشمند آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر مازندران، از خدمات بی شائبه  ایشان در مدت پذیرفتن این مسئولیت تقدیر کرد.
در پایان این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حمزه علی اکبری ملک آبادی، به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان مازندران معرفی شد.