Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 21:44

خدمت به انسان ها، از جمله شاخصه های ایمان است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر عصر روز دوشنبه 12 شهریور ماه با حضور در آیین تجلیل از کارکنان اداره خدمات جمعیت هلال احمر، در سالن اجتماعات معاونت توانبخشی این مجموعه، با پر اهمیت شمردن مسئله خدمتگزاری به انسان ها گفت : خدمت به انسان ها، از شاخصه های ایمان است که باید برای تقویت این روحیه تلاش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در این جلسه که با حضور رئیس، دبیرکل، معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر برگزار شد،حجت الاسلام و المسلمین معزی با تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه و همچنین پرسنل خدوم حوزه خدمات جمعیت هلال احمر، در بخش اول سخنان خود خدمتگزاری را شاخصه  ایمان دانست و گفت: بر اساس روایات معصومین (علیهم السلام) مومنان خدمتگزاران یکدیگرند و هرکس باید به اندازه وسع و توانایی خویش برای کمک به هم نوع خود تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به ارزش بالای خدمتگزاری به مردم، توان خدمتگزاری به خلق را، موهبتی الهی دانست و خاطر نشان کرد: هر مجموعه ای که از سرمایه‌ عظیم نیروهای خدوم و آگاه به وظیفه خود بهره مند باشد، می تواند به رشد و تعالی برسد.

وی با تاکید بر اینکه ایمان به خدا و سودمند بودن برای بندگان الهی، دو خصلتی ارزشمند است افزود: بنا بر روایات دین مبین اسلام، محبوب ترین انسان ها در نزد پروردگار، سودمندترین آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به اینکه انسان در هر مرتبه و جایگاهی، مسئول انجام وظایف به منظور خدمت به هم نوع خویش است تصریح کرد: البته آنچه حائز اهمیت است ایجاد حس شادابی، نشاط و پاکیزگی میان کارکنان در یک مجموعه از سوی حوزه خدمات است که خود سبب ایجاد تحرک، پویایی و تقویت روحیه تعاون و همکاری می شود

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به ارزش سپاسگزاری از خدمتگزاران گفت: انسان می تواند با قدردانی از کسانی که به هر نوعی به ارائه خدمت می پردازند، به واقع شکر گزار نعمت های الهی باشد.
وی در پایان به تبیین ابعاد مختلف تقدیر از خدمتگزاران یک مجموعه پرداخت و با یاد آوری روایاتی از معصومین (علیهم السلام) خاطر نشان کرد: باید به خاطر داشت که قدردانی کردن از مخلوق، به منزله یاد کردن از نعمات الهی است.