Print Logo
یک سال فعالیت های فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل دوشنبه 15 مرداد 1397 ساعت 19:31

از ایجاد ارتباطات گسترده با اعضا و خیرین؛ تا برگزاری نشست های ترویج فرهنگ نوع دوستی


جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مردادماه سال گذشته، میزبان نماینده ولی فقیه در هلال احمر بود، سفری که به منظور انتصاب مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر این استان و همچنین دیدار با مدیران، معاونین، کارکنان، امدادگران، جوانان و داوطلبان عضو هلال احمر استان و بررسی مشکلات موجود انجام شد.

در آستانه سالگرد این سفر و انتصاب مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت و گویی اختصاصی با حجت الاسلام و المسلمین واعظی انجام داده که در ادامه مطالعه گزارش آن تقدیم می گردد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل گفت : در طول یک سال فعالیت های فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل تلاش شد تا با ایجاد ارتباطات گسترده با اعضا و خیرین و برگزاری نشست های تخصصی برون سازمانی، به ترویج فرهنگ نوع دوستی بپردازیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به سالگرد سفر نماینده ولی فقیه در هلال احمر به استان اردبیل، فعالیت های یک ساله خود پس از انتصاب را مجموعه ای مردمی، عاطفی و دارای انگیزه مضاعف برای خدمت به نیازمندان واقعی جامعه دانست و گفت: التیام بخشیدن به درد و رفع مشکلات مردم جامعه از سوی این مجموعه بشردوست و نیکوکار باعث می شود تا هلال احمر را سازمانی برای روزهای سخت دانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل به تأثیر مضاعف فعالیت های عام المنفعه هلال احمر در جان و روح انسان اشاره کرد و افزود: در این یک سال فعالیت ها در هلال احمر و رویارویی با بسیاری از صحنه های نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان، انگیزه ای دوچندان گرفته ایم.

وی با ابراز خرسندی از خدمت در چنین نهاد مردمی افزود: تلاش کرده ایم تا با بیان خصایص و ویژگی های مثبت این مجموعه در همایش ها و جلسات متعّدد، سطح آگاهی و آشنایی جامعه با اهداف عالی این نهاد مردمی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پاسخ به این سؤال که مهمترین فعالیت های شما در طول یک سال مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل چیست؟ گفت: ایجاد ارتباطات گسترده و مؤثر با امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر استان به منظور بررسی رفع مشکلات آنان از مهمترین اقداماتی است که از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل صورت گرفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل برگزاری نشست های مشورتی و تخصصی با مراکز حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات شهرستان ها و همچنین دانشگاه های استان به منظور تبیین اهداف و خط مشی های نوع دوستانه و خداپسندانه ی هلال احمر را از دیگر فعالیت های اساسی یک سال گذشته دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل عنوان کرد و افزود: اینگونه نشست ها می تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به نیازمند و همچنین ارتقاء سطح آمادگی جامعه برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی داشته باشد.

وی سپس به تبیین مهمترین برنامه های اجرایی سال جاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های فرهنگی همچون برگزاری مسابقات، نشست ها کلاس های آموزشی و اردوهای فرهنگی، سرکشی و بازدید از پایگاه های امداد ونجات و کانون های طّلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی نقش طّلاب در تبلیغ و ایجاد انگیزه برای حضور جوانان و مردم در فعالیت های عام المنفعه هلال احمر را بسیار خطیر دانست و تصریح کرد: روحانیون به واسطه حضور در مساجد و اجتماعات متعدد و همچنین وجود حس اعتماد مردمی به آنان، می توانند بستری مناسب برای گسترش فعالیت های عام المنفعه و خیریه جمعیت هلال احمر باشند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه، داشتن روحیه ایثار و از خودگذشتگی را لازمه  حضور در جمعیت هلال احمر دانست و گفت: " به اعتقاد من، روحیه خودباوری و داشتن حسن خلق در ارتباطات دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر استان ها با کارکنان، اعضا و نیکوکاران، می تواند زمینه ساز جلب رضایت خیرین باشد.

وی در ادامه، بهره گیری از رهنمود های نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را ارزشمند و راهگشا دانست و گفت: در طول یک سال فعالیت در هلال احمر تلاش کرده ایم تا علاوه بر تقویت فضای دوستی و مودت در بین کارکنان، به اجرای هماهنگ برنامه های ابلاغی ارسالی از ستاد نیز بپردازیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل در پایان با قدردانی از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به منظور اطلاع رسانی صحیح و به موقع، بر گسترش فعالیت های عام المنفعه هلال احمر در جامعه و همچنین حفظ اعتماد مردمی به این نهاد خدمت رسان تاکید کرد.