Print Logo
دکتر پیوندی در دیدار با خانواده امدادگر شهید کوهسار فاتحی یکشنبه 14 مرداد 1397 ساعت 17:58

خانواده هلال احمر همواره کنار شماست


رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته و پس از دیدار با امدادگران پایگاه امدادی گردنه مروارید در استان کردستان، برای دلجویی از خانواده امدادگر شهید کوهسار فاتحی، ساعتی مهمان خانه آن شهید سرافراز بود و با برادران، همسر و فرزندان وی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از تارنمای این جمعیت؛ ١٥ روز پس از عروج مظلومانه کوهسار فاتحی، دکتر علی اصغر پیوندی با حضور در پایگاه امداد و نجات جاده ای گردنه مروارید کامیاران، همان پایگاهی که کوهسار سال ها شانه به شانه دیگر امدادگران غیور کُرد، عاشقانه به خدمت رسانی مشغول بود، با هم قطاران آن امدادگر شهید دیدار کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در این دیدار به تجمید از سال ها تلاش دلسوزانه کوهسار فاتحی پرداخت و او را الگویی برای دیگر امدادگران دانست و گفت: شهید فاتحی امدادگری بود که ١٥ سال در شهر، جاده و کوهستان بی منت به مردم خدمت رسانی کرد و خبر شهادت مظلومانه اش بسیار متاثر کننده است. آن هم با وجود اینکه حتی در میادین جنگ میان کشورها هم آرم صلیب سرخ و هلال احمر بر اساس کنوانسیون های چهارگانه ژنو مصوب ١٩٤٩ مصونیت ایجاد می کند.

دکتر پیوندی در دیدار با خانواده کوهسار فاتحی نیز با اشاره به فداکاری ها و تلاش شبانه روزی این امدادگر شهید برای خدمت رسانی به مردم گفت: تمام خانواده هلال احمر با شنیدن خبر شهادت کوهسار متاثر شده اند. امدادگر پرتلاش و فداکاری که همه امدادگران و دوستانش از ادب، خلوص نیت و جوانمردی اش می گویند. مسلما کسی که با لباس امدادگری و هدف خدمت به مردم به شهادت برسد نزد خداوند ارج و قرب بسیاری خواهد داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: همواره کنار خانواده آن شهید فداکار خواهیم بود.
برادر بزرگ کوهسار فاتحی که هنوز هم داغ دلش تازه است و غم سنگین از دست دادن برادر کوچکتر را می شود از نگاه های خیره اش خواند، در این دیدار با بیان اینکه کوهسار عاشق امدادگری بود و هنوز هم راهش ادامه دارد گفت: کوهسار عاشق خدمت به مردم بود. همیشه از اتفاقات پایگاه و کمک همکارانش به مردم می گفت. غم از دست دادن او سخت است اما دعا می کنم همکارانش همیشه سالم و سلامت باشند و راهی که کوهسار عاشقش بود را ادامه دهند.

همسر شهید فاتحی نیز خاطرات بسیاری از مردمداری و خدمت رسانی بی مزد و منت همسرش دارد. همسری که او را الگوی پسر کوچکشان می داند: کوهسار برای مردم کار می کرد. دوره های تخصصی هلال احمر و به ویژه دوره های بیمارستانی و درمانی را گذرانده بود. بدون توقع و وقت و بی وقت برای رسیدگی به بیمارانی که در میان همسایه ها می شناختیم مراجعه می کرد و کارهای اولیه درمانی و پرستاری را بی منت برایشان انجام می داد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار به پاس سال ها خدمات صادقانه و تلاش بی وقفه شهید کوهسار فاتحی برای فعالیت در طرح دادرس و آموزش به دانش آموزان مدارس کامیاران به فرزند شهید کوهسار فاتحی جام ویژه بشردوستی اهدا شد.