Print Logo
دوشنبه 8 مرداد 1397 ساعت 09:11

آغاز فعالیت مراکز درمانی و درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در مدینه‌النبی


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آغاز فعالیت مراکز درمانی و درمانگاه‌های جمعیت هلال‌احمر همزمان با ورود زائرین ایرانی به شهر مدینه‌النبی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، دکتر سید علی مرعشی اعلام کرد: امسال با توجه به مدت زمان کوتاه حضور زائران در مدینه از ظرفیت بیمارستان‌های سعودی برای ارائه خدمات استفاده شده است .

وی افزود: با وجود استفاده از بیمارستان‌های عربستان سعودی، در محل اسکان زائرین 4 درمانگاه شبانه‌روزی با استقرار آمبولانس و حضور پزشکان متخصص از جمله طب اورژانس، متخصص قلب و همچنین متخصص داخلی در حال ارائه خدمات فوریتی پزشکی و درمانی هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه طی چندماه گذشته تمام زائرین در داخل کشور تحت معاینه قرار گرفته‌اند، گفت: تمام اطلاعات و سوابق پزشکی آنان در سیستم الکترونیکی و نرم‌افزار تحت وب مرکزپزشکی در اختیار پزشکان مجموعه‌ها در مدینه منوره و مکه مکرمه در دسترس خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: تیم‌های بهداشتی در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره وظیفه نظارت و آموزش در هتل‌ها و آشپزخانه ها را برعهده دارند و موظفند گزارش روزانه خود را به مسئولین ارائه کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تشریح کرد: طی 24 ساعت گذشته در 4 درمانگاه جلنارالسلام، مکارم بلازا، جلنار طیبه و رویال مکارم بیش از 800 نفر ویزیت پزشکی شده و تعداد 5 نفر از زائرین نیز جهت تکمیل فرآیند درمانی به بیمارستان انصار شهر مدینه اعزام شدند.

به گفته دکتر مرعشی؛  برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطین بین درمانگاههای ایرانی و بیمارستانهای سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.