Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد دوشنبه 25 تیر 1397 ساعت 12:50

ضرورت استفاده از فرصت خدمت به زائرین خانه خدا


حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر اهمیت بهره مندی از توفیق سفر معنوی حج به تیم های اعزامی هلال احمر به حج توصیه کرد قدر حضور در چنین فرصت ارزشمندی را بدانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی در جمع مدیران، مسئولین و کارکنان جمعیت هلال احمر در نمازخانه ساختمان صلح این مجموعه در سخنانی با یادآوری و تأکید بر خدمت بی منت به انسان ها و رفع نیاز آنان، به فرموده معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: بنابر روایت امامان معصوم (علیهم السلام)، برطرف کردن مشکلات و نیازهای مومنان ثوابی برتر از به جای آوردن هزار حج دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: آرزوی زیارت بیت ا... الحرام همواره در دل هر مومن و مسلمانی نقش بسته است، لیکن باید در نظر داشت با خدمت خالصانه به مومنان و تلاش برای رفع گرفتاری های آنان نیز می توان به ثواب این فریضه الهی دست یافت.
وی با تاکید بر این که البته حجی که نیتی خالص، صاف و برآمده از دل نداشته باشد مقبول واقع نمی شود افزود: حج مظهر وحدت مسلمین است و نباید با برخی مصلحت های شخصی و کاری این موقعیت بی نظیر در زندگی هر مسلمانی را مسئله دار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی بار دیگر با بیان این که از هر کجای دنیا می توان دل را به حرم امن الهی و شهر پیامبر مهربانی و رحمت رهنمون کرد و افزود: بنابر روایات وارده از معصومین پاسخ به درخواست کمک برادر مومن نه تنها رحمتی از جانب خداوند است که در برابر پاسخ و رفع آن حاجت می توان به ولایت معصومین (علیهم السلام) و خداوند متعال رسید.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سفر معنوی حج را فرصتی برای خودسازی و نزدیکی به معبود دانست و تصریح کرد: البته این سفر برای تیم های پزشکی- بهداشتی اعزامی از سوی جمعیت هلال احمر که همواره برای تسکین آلام رنج دیدگان حرکت می کنند فرصتی مهم و ارزشمند است چرا که این افراد به منظور خدمت به زائرین خانه خدا به این سفر معنوی دعوت شده و امیدواریم قدر این لحظات و موقعیت ها را بدانند.
وی خاطر نشان کرد: اگر چه آرزوی بسیاری از کارکنان و اعضای باسابقه این مجموعه بودن در چنین موقعیت و سفری معنوی است، لیکن می توان با دقت و خلوص نیت در خدمت به مومن و با تکیه بر باز کردن گرهی از مشکلات آنان نیز به ثوابی بلکه بالاتر دست یافت.