Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین جعفری سه‌شنبه 22 خرداد 1397 ساعت 08:57

اجرای برنامه های قرآنی، محوریت فعالیت های ماه رمضان در هلال احمر چهارمحال و بختیاری


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر فضاسازی معنوی در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه انس با قرآن باید فعالیت های جمعیت هلال احمر هم رنگ و بوی مذهبی بگیرد و تحقق اهداف جمعیت هلال احمر در فضای معنوی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگی در خصوص فعالیت های اجرایی در ماه مبارک رمضان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مصوبات جلسه شورای فرهنگی این استان به عنوان چراغ راهی برای اجرای فعالیت های ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار گرفت.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن در ستاد و شعب استان، افزود: فعالیت های جمعیت هلال احمر استان با محوریت ایجاد فضای معنوی با برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن، سخنرانی و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان همزمان با نماز ظهر و عصر، در ستاد و سطح شعب استان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه های جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان بر اساس فعالیت های قرآنی و بیان احکام می باشد؛ گفت: برگزاری کلاس احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی در مرکز استان و سطح شعب در طول ماه مبارک از جمله فعالیت های اصلی این استان است.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مذهبی در پایگاه های امدادی، بیان کرد: روحانیون محلی هفته ای دو روز در سطح پایگاه های امداد و نجات بین شهری حضور یافته و به بیان احکام می پردازند و با برگزاری نمازجماعت به سوالات شرعی امدادگران نیز پاسخ می دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشارکت خیرین دراجرای طرح همای رحمت گفت: اجرای طرح همای رحمت و تهیه مواد غذایی برای خانواده های نیازمند و برپایی سفره های مهربانی با مشارکت خیرین و واقفین در سطح استان برگزار می شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری به فعالیت های جمعیت هلال احمر در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: با مشارکت معاونت آموزش و پژوهش و در جهت اطلاع رسانی و آشنایی مردم با فعالیت های اجرایی جمعیت هلال احمر استان، کلاس های آموزش های کمک های اولیه نیز در سطح مساجد در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری اعزام روحانیون در روستاها اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت جوانان استان، روحانیون و رابطین فرهنگی به کانون های روستایی اعزام شده و به آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم پرداختند.
وی همچنین گفت: در این روستاها روحانیون اعزامی با برگزاری کلاس آموزشی احکام به سوالات شرعی اعضا پاسخ دادند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در پایان عطرافشانی و غبارروبی نمازخانه های شعب و پایگاه های امدادی، از دیگر فعالیت های اجرا شده در ماه مبارک رمضان بوده است