Print Logo
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر تاکید کرد چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت 15:12

ضرورت جلب اعتماد مردم برای اجرای هرچه بهتر فعالیت های هلال احمر


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "تهران20" در شبکه تهران، از هلال احمر به عنوان نهادی خیریه، عام المنفعه و خدمت رسان یاد کرد و گفت: هلال احمر همواره در عرصه ی حوادث مختلف در ارائه خدمات به مردم، پیشتاز و سرآمد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با تبریک ایام پر برکت ماه شعبان و فرا رسیدن هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی و غیردولتی است که در امر خدمت رسانی به مردم همواره پیشتاز است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با تاکید بر نیاز به جلب اعتماد مردمی برای اجرای هرچه بهتر فعالیت های این جمعیت، تصریح کرد: مردمی بودن جمعیت هلال احمر به منظور بهره مندی این نهاد خدمت رسان از کمک های مردمی، تبرعات و موقوفات نیازمند جلب اعتماد عمومی است و این خود یکی از دلایل حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی حضور حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، نظارت بر امور و فعالیت های این نهاد مردمی است، گفت: پس از انقلاب و با تغییر نام این سازمان از شیر و خورشید سرخ به جمعیت هلال احمر، نماینده ای از سوی امام راحل و سپس با حکم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این جمعیت جهت نظارت بر عملکردها و فعالیت ها حضور دارد و اقدامات اصلی آن بعد از کار نظارتی، ارتقاء فرهنگ دینی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره بر نحوه عملکرد و تصمیم گیری در این جمعیت، افزود: همه فعالیت های هلال احمر عام المنفعه بوده و در جهت خدمت رسانی به مردم صورت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر تصویب فعالیت های اجرایی جمعیت هلال احمر در شورای عالی، تصریح کرد: در این شورا که متشکل از نمایندگان رئیس جمهور، نمایندگان مردم و نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است؛ تصمیمات عمده و قانونی و همچنین برنامه ریزی های کلی صورت می گیرد.
وی بار دیگر با یادآوری مردمی بودن جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر مجموعه ای خیریه، غیرانتفاعی، خدمتگزار به مردم، از جنس مردم و برای مردم است که با مسئولیت هایی که بر عهده دارد، نیازمند حمایت دولت نیز می باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر بخش بعدی سخنان خود را به موقوفات هلال احمر اختصاص داد و گفت: در کنار سازمان اوقاف و آستان قدس رضوی، جمعیت هلال احمر از موقوفه داران بزرگ کشور است که موقوفاتی همچون مراکز درمانی و خدماتی در اختیار داشته و درآمد و منافع آن برای انجام فعالیت های عام المنفعه استفاده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به سازمان های تابعه جمعیت هلال احمر و خدمات آنان در حوادث اشاره کرد و گفت: اولین پرچم دار خدمت به مردم در حوادث و سوانح، جمعیت هلال احمر است که سازمان امداد و نجات متولی این مسئله مهم و اساسی است.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث تاسف بار، متعدد و مختلف سال 1396 همچون زلزله، سیل ، برف و کولاک در اقصی نقاط کشور یادآور شد: در سال گذشته سازمان امدادونجات بیش از 46 هزار مورد عملیات امداد و نجات در کشور انجام داد و به کمک آسیب دیدگان پرداخت که مجموعا 620هزار نفر از مردم از خدمات جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه به خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از خدمات چشمگیر و موثر هلال احمر ، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است که در این طرح علاوه بر 570 پایگاه ثابت، بیش از 800 پایگاه فرعی امداد و نجات فعالیت دارند و به مردم خدمت رسانی می کنند و در این طرح همچنین 20هزار عضو جوان در ایام نوروز در خدمت مردم هستند تا هموطنانشان بتوانند سفری آسوده و با آرامش داشته باشند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر بخش بعدی سخنان خود را به امدادرسانی در زلزله کرمانشاه اختصاص داد و گفت: در زلزله کرمانشاه نیز هلال احمر به عنوان نخستین دستگاه خدمت رسان حاضر بود و با برپایی چادرهای اسکان اضطراری، توزیع اقلام ضروری و نیازهای اساسی برای ادامه زندگی در شرایط بحرانی و همچنین پرداخت هدایای نقدی و جنسی به مردم زلزله زده کمک کزد
وی در همین زمینه ادامه داد: بیش از 30 ارگان و مجموعه خدمت رسان در سازمان مدیریت بحران کشور حضور دارند که جمعیت هلال احمر یکی از انهاست و یکی از اهداف عمده آن کاهش میزان آسیب هاست که در زلزله کرمانشاه تلاش در جهت تحقق این مساله کاملا مشهود بود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید به اینکه جامعه آن گونه که باید جمعیت هلال احمر و اهداف انسان دوستانه آن را نمی شناسد؛ گفت: برای افزایش اعتماد و شناخت هرچه بیشتر مردم با این جمعیت باید فعالیت های آن از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما انعکاس یابد چراکه هرچه این مساله با شفافیت بیشتری همراه باشد میزان اعتماد مردمی بالاتر خواهد رفت.