Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی به مناسبت هفته هلال و در گفت و گو با ایکنا سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1397 ساعت 17:06

اصول و اهداف هلال احمر منطبق با آموزه‌های دینی و قرآن است


حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به خدمت به خداوند و انگیزه الهی داوطلبان هلال احمر ایران را نقطه تفاوت داوطلبان صلیب سرخ در جهان و جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر حجت‌الاسلاالمسلمین حجت‌الاسلام معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن کریم(ایکنا)، با اشاره به فرا رسیدن ۱۸ اردیبهشت و روز صلیب سرخ و هلال احمر، اظهار کرد: در جهان بیش از ۱۹۱ سازمان هلال احمر و صلیب سرخ وجود دارد که به انسان‌ها در شرایط مختلف خدمت کرده و در تلاش هستند که از رنج و آلام آنان کم کنند.
وی در رابطه تفاوت جمعیت هلال احمر ایران با دیگر سازمان‌های داوطلبانه جهان را تفاوت در انگیزه‌های خدمت دانست و عنوان کرد: انگیزه عملی که انسان‌ها را از رنج دیدن می‌رهاند، آن را از زیر آوار بیرون کشیده با در میدان جنگ و هنگامه سیل از شدت آسیب وارده به آنان می‌کاهد عموما در تمامی جهان صورت می‌گیرد. اما اینکه ما با چه هدفی این کار را انجام می‌دهیم، تفاوت را بین ما و سایر جهان روشن می‌سازد، آیا فقط برای اینکه کار خیر را دوست داریم یا انسان را دوست داریم، اینکه آیا در جهان می‌خواهیم نمونه باشیم یا اینکه برای رضای خدا و قربت الی الله می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر ادامه داد: آنچه آموزه‌های دینی و اسلامی به ما می‌آموزد این است که اگر قصد برای خدا باشد، افرادی که ایثار و فداکاری می‌کنند جان دیگران را بر خود مقدم می‌داند و خود را به خطر می‌اندازند، نه پاداشی می‌خواهند و نه سپاسی فقط و فقط برای خدا کار کنند این ویژگی آنان را ممتاز می‌کنند.
وی افزود : در ایران یک میلیون جوان در سازمان جوانان و بیش از ۷۰۰ هزار داوطلب در دستگاه‌های مختلف داوطلبی فعالیت می‌کنند، ضمن این که خیرینی که هلال را واسطه‌ای می‌دانند بین خود و نیازمندان، از آموزه‌های دینی آموخته‌اند که در راه خدا و برای خدا حرکت کنند و آن صدقه و خیری ارزش دارد و ماندگار می‌شود که برای خدا باشد تمام عبادات ما هم برای همین است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی بیان کرد: خداوند آدمی را که به بندگان خدا نیکی می‌کند دوست دارد بر همین اساس و با این دید اعمال داوطلبان هلال احمر خدمت به بندگان خداوند و بوده و این اعتقاد و نیت‌ها کار را ارزشمند می‌کند. در هر کجای دنیا هم اگر کمک به هر انسانی برای تقرب به خداوند متعال و بر اساس امر خداوند باشد هیمن ارزش را پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: انفاق در راه خداوند کار ارزشمندی است دیگران را بر خود مقدم دانستن کار بسیار پسندیده‌ای است؛ ایثار کردن، دیگران را بر خود مقدم دانستن آموزه‌های دینی هستند که اصول ۴ گانه هلال احمر یعنی کاهش درد جامعه، برقراری صلح و دوست، با ارزش دانست کرامت انسان‌ها و تلاش برای سلامت جامعه همگی بر این آموزه‌های دینی منطبق هستند؛ مقام معظم رهبری در حکمی که به بنده ابلاغ فرمودند؛ اهداف و اصول هلال احمر را منطبق با تعالیم اسلامی دانستند این همان چیزی است؛ که کار ما را ارزشمند می‌کند.