Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور خبر داد شنبه 19 اسفند 1396 ساعت 22:49

حضور فعال روحانیون در طرح نوروزی هلال احمر


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۵۰۰ روحانی در طرح نوروزی سال 1397 جمعیت هلال احمر در ۵۰۰ پایگاه سراسر کشور همکاری و حضور خواهند داشت.

به گزارش پایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین معزّی در دهمین گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون فعال در هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین مسئولیت‌های نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها، انتصاب نمایندگان و ائمه جماعات شایسته و فعال در ادارات شهرستانی این مجموعه بوده است و خراسان رضوی در میان ۳۱ استان کشور، بهترین عملکرد را در سال ۹۶ در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر داشته است.
وی افزود: در سطح دنیا در چند ثانیه چندین میلیون کلمه از طریق بیش از یک میلیارد سایت اینترتی و پیام‌های فراوانی هم از طریق شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی توسط تعداد زیادی از کاربران منتقل می‌شود که بی تردید دنیای تبلیغ از این قاعده در ضرورت بهره مندی از فضاهای نوین و جدید مستثنی نیست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ درصد از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مهمترین کار فرهنگی این مجموعه ایجاد روحیه داوطلبی صادقانه، ایثارگرانه و بی‌منت بوده است و معتقدیم که در حوزه فرهنگی باید فعالیت‌هایی همچون نماز گسترش یابد و نباید به این مقوله همچون دیگر موضوعات نگاه ابلاغی، دستوری و بخش‌نامه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزّی تصریح کرد: باید طلاب و روحانیون، موثرترین نوع ارتباط را با مردم برقرار کنند تا بهترین و ثمربخش‌ترین نتایج را در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد شاهد باشیم و با برقراری یک ارتباط درست و موثر نگاه‌های غیر واقعی و اشتباه موجود را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیون که مفتخر به لباس پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند باید حلیم و بردبار باشند، تاکید کرد: باید رسالت و وظیفه خود را علیرغم وجود سختی‌های بسیاری که در این مسیر ارزشمند و نورانی وجود دارد با نهایت متانت و آرامش انجام داد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی کشور در میان ۷۰ آسیب بزرگی که موجب نگرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده رشد طلاق در جامعه اسلامی است، تاکید کرد: دلیل اصلی رشد طلاق در جامعه اعتیاد بوده و روحانی باید نگاهش بیشتر به سمت اصلاح گروه‌های منحرف و کسانی که مسیر غلط را طی می‌کنند باشد، زیرا آن کسی که در مسیر درست حرکت می‌کنند کمتر دچار لغزش و خطا می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معزّی گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های موجود در زندگی‌های زناشویی درگیری‌های فیزیکی است و وقتی که معتقدیم الگوی زندگی زنان و مردان مسلمان باید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) باشد، بنابراین باید زندگی‌ و حرکت در مسیر نورانی آن بزرگواران قرار گیرد چرا که در زندگی این دو معصوم بزرگوار چیزی جز صفا، محبت و مهربانی دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید در منابر، به موضوعات عاطفی در جامعه هم توجه داشته باشند، افزود: روحانیون باید در سخنرانی ها و منابر، موثرترین ارتباط ممکن را با مردم برقرار کنند چرا که معتقدیم که حضور روحانی در میان مردم موجب تجدید حیات و خنثی‌سازی نفوذهای دشمنان و شیاطین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه بالاترین اعتماد مردمی در کشور به جامعه روحانیت بوده است، گفت: اعتماد ۸۰ میلیون ایرانی به جامعه روحانیون قابل توجه است و در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، دو کاندیدای مزین به لباس روحانیت، چهل میلیون رای اعتماد مردم را کسب کردند و این فضای اعتماد در دیگر حوزه ها و صحنه‌های سیاسی، علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... نیز دیده شده است.

حجت الاسام و المسلمین معزّی تصریح کرد: حوزه نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در راستای گسترش تعاملات و همکاری‌های فی ما بین تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی را با مجموعه‌های مختلف منعقد کرده است و در آخرین مورد آن، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و حوزه علمیه خراسان همزمان با ایام میلاد فرخنده ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) بود و در راستای این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های فی ما بین در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و عقیدتی را شاهد خواهیم بود و کانون‌های طلاب را پس از قم در خراسان بزرگ ایجاد خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های متعدد حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در طول سال، تاکید کرد: برنامه پیش‌روی جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۹۷ و از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در ۵۰۰ پایگاه سراسر کشور خواهد بود و در این طرح ۵۰۰ روحانی همکاری جدی خواهند داشت و در هر پایگاه یک روحانی فعال حضور خواهد داشت که از این تعداد ۶۰ پایگاه با ۶۰ روحانی در خراسان رضوی است.

در این برنامه معاونین حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مشاور و مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند.

4006003/10/2018 10:47:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/03/201803100175922112_Thum.jpg
4006003/10/2018 10:47:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2018/03/201803100215051352_Thum.jpg