Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد جمعه 18 اسفند 1396 ساعت 23:35

آموزه های قرآنی را بیاموزیم و را در زندگی پیاده کنیم


مراسم جشن و سرور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) به میزبانی حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) با مشارکت کسترده جمعیت هلال احمر برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد که برای رسیدن به سعادت باید آموزه های قرآنی را بیاموزیم و آن ها را در زندگی پیاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از جمعیت هلال احمر استان قم ، به همت جمعیت هلال احمر استان قم و با همکاری اداره کل اوقاف جشن میلاد حضرت زهرا(س) با عنوان جشن بزرگ میلاد مادر و محفل انس با قرآن، همراه با تقدیر از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم، و با حضور استاندار قم و معاون سازمان داوطلبان کشور جمعی از هنرمندان مردم و مسئولین در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با شب میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) برگزار شد، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور به ایراد سخن پرداخت.

حضرت فاطمه زهرا(س) در اخلاق و انسانیت الگوی بشریت است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی دو عالم در اخلاق و انسانیت الگوی بشریت است. حجت الاسلام و المسلمین معزی در جشن میلاد حضرت زهرا(س) با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهداء در حرم حضرت علی بن جعفر(ع) در گلزار شهدا و مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت میلاد با سعادت و روز زن عنوان کرد: ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (س) بسیار گسترده و وسیع و وصف ناشدنی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی دو عالم در اخلاق و انسانیت الگوی بشریت است و با مطالعه وسیع و تأمل می توان به جوانب گسترده زندگی و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ پی برد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی بیان کرد: ایشان از نظر ابعاد معنوی و الهی و علم و دانش و مبارزات سیاسی و اجتماعی برجسته و زبانزد بود. فاطمه زهرا(س) دخت نبی دریای حیا و عفت و تقوا و پارسایی بود و الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه تصریح کرد: اگر بانوان از شیوه و سبک زندگی این بانوی بزرگ پیروی کنند موفقیت های بیشماری در زندگی به دست می آورند.

او افزود: ایشان در تربیت فرزندان نیز الگو و اسوه می باشد خانواده شهدا با چنین روشی فرزندانی برومند و با اخلاق و منش دینی تربیت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در توصیه هایی تاکید کرد: آموزه های قرآنی را در زندگی بیاموزیم و آن را پیاده کنیم تا به سعادت برسیم.

وی تصریح کرد: در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم و در غم آن ها سوگواری نمائیم اما هیچ گاه نباید مجالس را به گناه آلوده کرد بلکه با حفظ شعائر شادی خود را در شادی هایشان نشان دهیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حامد شاکر نژاد قاری بین المللی قرآن کریم در جمع جوانان به قرائت قرآن پرداخت سپس حجت الاسلام و المسلمین مرادی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) پیرامون تربیت فرزندان و سالت مهم بانوان در صیانت از خانواده به سخنرانی پرداخت.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه نیز در مورد ویژگی های منحصر به فرد دخت نبی سخنرانی کرد. 

تجلیل از خدام و قرعه‌کشی و اهدای جایزه به دارندگان اسما و القاب حضرت زهرا(س) برپایی ایستگاه صلواتی و سلامت و فراخوان عضویت و همچنین آموزش امداد توسط جوانان و داوطلبان و مربیان هلال احمر از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان نیز شرکت‌کنندگان مهمان سفره اطعام شام بودند.