Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر جمعه 18 اسفند 1396 ساعت 23:02

بزرگترین نعمت برای اعضای هلال احمر خدمت به مردم است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: بزرگترین نفع و سودی که می بریم خدمت به مردم و خلق خداست همانطور که پیامبراکرم(ص) فرمودند برترین انسان ها سودمندترین شما برای مردم است.

به گزارش پایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در سومین جلسه چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر در مشهد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به پیشگاه امام زمان(عج) گفت: پیامبر اکرم در خصوص حضرت زهرا(س) فرمودند «اگر بنا باشد تمام نیکویی ها و خوبی ها در وجود یک انسان تجسم پیدا کند آن شخص فاطمه است، بلکه فاطمه اعظم از آن شخص است». همه نیکی ها و خوبی ها در وجود ام الائمه تجسم یافته است و برترین زنان جهانی از آغاز تاریخ تا پایان و در قیامت خواهد بود.
وی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) مبنی بر این که «از دنیای شما سه چیز را دوست دارم، خواندن قرآن، بهره بردن از وجود پیامبراکرم(س) و کمک در راه خدا» افزود: در سیره حضرت زهرا(س) می بینیم که ایشان همواره دیگران به خصوص نیازمندان، مساکین، یتیمان و اسرا را بر خود مقدم می داشتند و نان خویش را به دیگران هدیه می دادند.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: بیت الغزل زندگی و سیره حضرت زهرا(س) و دیگر ائمه اطهار آن است که هر اقدامی باید فقط برای ذات پروردگار متعال باشد.
وی با اشاره به اینکه این روایت حضرت زهرا(س) برای مجمع ما نیز یک پیام دارد چرا که بزرگترین نعمت خدا نصیب تلاشگران جمعیت هلال احمر است، گفت: بزرگترین نفع و سودی که می بریم خدمت به مردم و خلق خداست همانطور که پیامبراکرم(ص) فرمودند برترین انسان ها سودمندترین شما برای مردم است.
حجه الاسلام و المسلمین معزی به تفاوت خدمت مسلمان ها در جمعیت هلال احمر با غیرمسلمانان در سازمان صلیب سرخ داشت و افزود: خدمت در صلیب سرخ براساس استانداردهاست که اخلاق در نزد آن ها به معنای رعایت استانداردهاست. اما اخلاق در دین ما یعنی خدمت به خلق که نه برای کسب جایگاه دنیایی بلکه برای رضایت خداوند است.
وی ادامه داد: تلاشگران جمعیت هلال احمر خدمت می کنند و منتی بر کسی ندارند چرا که کرامت و بزرگواری انسان ها در گرفتن دست مردم بی منت است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خدمت به مردم برنامه ریزی دقیق و انسجام درونی می خواهد، تصریح کرد: در خدمت به مردم باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کرد تا بتوانیم از سرمایه ها که همان اعتماد مردم به جمعیت است به خوبی استفاده کنیم.
وی پشتوانه جمعیت را مردم و حمایت های مردمی دانست و گفت: نمونه این حمایت مردمی را در زلزله کرمانشاه به خوبی مشاهده کردیم که اگر این اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر نبود قطعا در امدادرسانی، عملکردمان ضعیف می شد.
حجه الاسلام والمسلمین معزی بر عملکرد شفاف جمعیت تاکید و تصریح کرد: اگر با مردم صداقت نداشته باشیم اعتماد مردم را از دست می دهیم.
وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و بهره بردن از این فضا در خدمات رسانی و ارتباط گرفتن با مردم گفت: در دنیای امروز که کتاب و نوشته به تنهایی جوابگوی نیاز مردم نیست، بهره بردن از امکانات درست، صحیح و شفاف می تواند یاری گر ما در حوزه های فعالیتی باشد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: این که یک بار در سال این مجمع تشکیل شود برای تبادل اندیشه ها و تجارب کافی نیست.
وی با تاکید بر بیشتر شدن عضویت داوطلبان در هلال احمر گفت: برای جذب داوطلبان باید دعوت به خیر و دعوت به سوی خدا سرلوحه ی دعوت از داوطلبان قرار گیرد.