Print Logo
روز سوم سفر رئیس جمعیت هلال احمر چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 16:19

نگاه ویژه هلال احمر به زلزله زدگان کرمان و کرمانشاه


علی اصغر پیوندی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز خاطرنشان کرد: در سال جدید، جمعیت هلال احمر کشور به استان های کرمانشاه و کرمان با توجه به زلزله های های اخیر، نگاه ویژه ای خواهد داشت.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ عصر روز سه شنبه 17 بهمن ماه رئیس جمعیت هلال احمر کشور با همراهی رئیس سازمان امدادونجات و مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جهت بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان و افتتاح پروژه های عمرانی به مناسبت دهه فجر، وارد استان کرمان شد.
دکتر علی اصغر پیوندی در اولین دقایق حضورش در شهرستان کوهبنان از مناطق آسیب دیده از زلزله بازدید کرد و در ادامه با حضور در خانه شهید "علی عرب" با مادر شهید دیدار و گفت وگو کرد: در این دیدار رئیس جمعیت ضمن قدردانی از صبر، استقامت و بردباری خانواده های شهدأ وجایگاه والای شهیدان، با اهدای لوح تقدیر و کانکس اهدایی از سوی خیرین داوطلب استان کرمان به این خانواده شهید از آنها قدردانی کرد.
وی در حاشیه دیدار با خانواده شهید علی عرب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هلال احمر به عنوان خادم مردم، در زمان حوادث در کنار حادثه دیدگان خواهد بود.
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز خاطرنشان کرد: در سال جدید، جمعیت هلال احمر کشور به استان های کرمانشاه و کرمان با توجه به زلزله های های اخیر، نگاه ویژه ای خواهد داشت.  
دکتر علی اصغر پیوندی در ادامه بازدیدها در شهرستان کوهبنان با چندین خانواده از جمله خانواده معلول دیدار و با اهدای کانکس اهدایی از سوی خیرین، از این خانواده نیز دلجویی کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر با همراهی رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس با حضور در پایگاه کوهستانی امدادگر فقید احمدتوکلی در شهرستان کرمان با خانواده این مرحوم دیدار و گفت و گو کرد.

 استفاده از ظرفیت موقوفات و نشان هلال احمر در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان کرمان 
در حاشیه این دیدار، نشست صمیمانه ای با حضور مسئولان کشوری و استانی جمعیت هلال احمر با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد
در این جلسه دکتر پور ابراهیمی ضمن تشکر و قدردانی از حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و خدمات و اقدامات ارائه شده هلال احمر استان کرمان در زلزله های اخیر راور و کوهبنان اظهار داشت: استان کرمان با توجه به ظرفیت های اقتصادی و موقوفات جمعیت هلال احمر در کشور بی نظیر است.
پورابراهیمی با تاکید بر جدی گرفتن طرح های حمایتی از نیازمندان بیان کرد: استفاده از ظرفیت موقوفات و برند هلال احمر در اجرای برنامه های اقتصادی و کاربردی موثر است.
وی با اشاره به محبوبیت جمعیت هلال احمر از سال های گذشته تا کنون افزود: با مساعدت خیرین، موقوفات و برند جمعیت هلال احمر در حوزه تولید دارو و  تجهیزات پزشکی در استان کرمان میتوان سرمایه گذاری اقتصادی کرد.
وی با اشاره به راه اندازی این طرح اقتصادی در زمینه جذب نیرو و جلوگیری از خروج ارز تصریح کرد: با تشکیل مجموعه تولید دارو و تجهیزات پزشکی عظیم در جنوب شرق کشور، جمعیت هلال احمر استان کرمان با حمایت از بزرگترین مجموعه پزشکی و درمانی، در کشور می تواند به عنوان اولین استان پیشرو در زمینه فعالیت های کارآفرینی و جذب نیروهای امدادی باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس در پایان این نشست بیان کرد: بخش اقتصادی این طرح از سوی نمایندگان مجلس با مشارکت خیرین استان و دستگاه های مربوطه حمایت و پیگیری خواهد شد.
دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور با استقبال از طرح پیشنهادی تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان کرمان گفت: در حال حاضر به منابع بودجه ملی و دولتی در زمینه ایجاد کارآفرینی نباید اکتفا کرد
پیوندی ضمن قدردانی ویژه از مجلس شورای اسلامی که همیشه همراه و یاور جمعیت هلال احمر بوده است، افزود: هلال احمر جمعیتی از جنس مردم با مردم و برای مردم است.
مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال احمر استان کرمان در زمینه ایجاد کارآفرینی و ارائه خدمات درمانی به عنوان اولین استان در کشور حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.