Print Logo
چهارشنبه 18 بهمن 1396 ساعت 15:28

رونمایی از تندیس یادمان نجاتگران شهید هلال احمر زنجان


مراسم رونمایی از تندیس یادمان نجات گران فقید وحید محمدی و سیدرضا حسینی در شهرستان خدابنده برگزار شد. 

مراسم یادبود و رونمایی از تندیس دو شهید امداد و نجات شهرستان خدابنده-شهید سید رضا جعفری و شهید وحید محمدی-که در 16تیرماه سال جاری در حین انجام عملیات امداد در روستای استرود زرین رود به شهادت رسیدند با حضور مسئولان استانی زنجان و شهرستانی و خانواده این دو ایثارگر برگزار شد.

به گزارش پاسگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان؛ حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهید سیدرضا جعفری و شهید وحید محمدی اظهار کرد: کاری که این دو شهید برای نجات جان یک انسان انجام دادند بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در روایات اسلامی بالاترین ارزش و مکارم اخلاقی، ایثار است و این دو شهید با دادن جان خود درس ایثار و فداکاری و خود گزشتگی را به ما آموختند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یادمان سازی و تندیس سازی یک منبع قرآنی دارد و زمانی که جوانمردان اصحاب کهف آن کار عظیم را انجام دادند بعد از 300 سال یادمانی برای آنها ساخته شد و این کار باعث می شود که رشادتی که آنها انجام دادند همیشه در یادها بماند وهچنان زنده باشند.

شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز عنوان کرد: نصب این یادمان و تندیس در پایگاههای امداد و نجات بین شهری شهرستان خدابنده در دوتپه سفلی به نام پایگاه امداد و نجات شهید ایثارگر سید رضا جعفری و پایگاه زرین رود که به نام پایگاه امداد و نجات شهید ایثارگر وحید محمدی نامگذاری شده است به این دلیل بود که  ما ذره کوچکی از ایثار و فداکاری را به تصویر بکشیم و همیشه به یاد این شهدا باشیم تا همه امداد گرانی که در حوزه های مختلف امداد و نجات شهرستان خدابنده فعالیت می کنند یاد این دو مرحوم را گرامی بدارند و در فعالیت های امدادی شان نهایت ایثار و گذشت را سر لوحه کار خود قرار دهند.
خانواده این دو شهید درس بزرگ صبر را به همه مردم دادند و همیشه باید قدردان آنها باشیم.