Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر: شنبه 30 دی 1396 ساعت 15:42

کسب رضایت خداوند به دور از ریا، اساس فعالیت های هلال احمر در حج است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، صبح امروز در نشست آموزشی – توجیهی حج 97 که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، مدیران ارشد حج و زیارت و نمایندگان استانی مراکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برگزر شد در سخنانی با ابراز خرسندی از فرصت دیدار مجدد دست اندرکاران حج و عتبات عالیات، حج را به مثابه منشوری دانست که تجلی کننده سایر عبادات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با تبیین ابعاد گسترده ی این اجتماع عظیم اسلامی، حج را از بزرگترین ارکان دین مبین اسلام برشمرد و خاطر نشان کرد: انفاق، امساک، تحمل سختی و برپایی طواف و نماز در حج همچون جویبارهایی است که بر برکه حج سرازیر شده و این فریضه اسلامی را شکل می دهد.
وی تصریح کرد: آنچه در زوایای این حرکت و عبادت بزرگ در جهان هستی بیش از هر نکته ای دیگر قابل تامل، بررسی و نگاه ویژه است، خلوص و حضور قلب مخلوق در پیشگاه خالق است که بنا بر روایات معصومین علیهم السلام یک زیارت حج هزاران ارزش را در بر خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه، حج را اجتماع و کنگره عظیم مسلمانان جهان دانست و خاطر نشان کرد: یک مسلمان و مؤمن برای داشتن قوت قلب در جهت مبارزه با نفس خویش و حضور در میدان جهاد در راه خدا به توکل، ایمان و اعتقاد راسخ نیازمند است که اینها در حج متجلی شده و تأمین می شود.
وی تربیت دینی و اعتقادی انسان، تقویت روحیه همبستگی و اتحاد میان مسلمانان و برائت از مشرکین جهان را از محورهای مهم و اساسی حج دانست و افزود: براساس روایات در این سفر معنوی مسئولیت بزرگ خدمت به حجاج و کمک در جهت رفع مشکلات و دغدغه های آنان ثوابی بیشتر از هزار حج دارد و ذخیره ای بزرگ برای آخرت انسان محسوب می گردد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در این برنامه، نکاتی را نیز خطاب به دست اندرکاران مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر مطرح نمود.
وی با تبیین بهره مندی از فرصت خدمت به حجاج بیت الله الحرام تصریح کرد: در کنار ارزش کار شما که التیام بخشیدن به دردها و برطرف کردن نیاز یک انسان بوده و ثوابی فراوان را در بر دارد، متفاوت بودن در انگیزه عمل نیز یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: انگیزه های عاطفی دنیایی، همچون کسب ثروت و شهرت هم می تواند حرکت های انسان دوستانه به همراه داشته باشد، اما آنچه سبب امتیاز خدمتگذاری مسلمان واقعی در حرکت های بشردوستانه است کسب رضایت خداست که در بنیان فعالیت های کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر دیده شده و باید علاوه بر تقویت آن تلاش کرد تا این نیت خالص که روح عبادت اسلامی به شمار می رود همواره پر رنگ تر شود .
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر با برنامه ریزی های قبلی و منظم به منظور تسهیل در روند سفر معنوی زائرین بیت الله الحرام صورت می گیرد افزود: این نوع اعمال خستگی و رنج ندارد چه آنکه با نیت های خالصانه و حرکت های عاشقانه همراه خواهد بود.