Print Logo
از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یکشنبه 24 دی 1396 ساعت 12:43

بیست و هفتمین شماره نشریه «مهروماه» منتشر شد


بیستمین و هفتمین شماره نشریه «مهروماه» با محوریت زلزله کرمانشاه منتشر شد. در این شماره به موضوعاتی همچون آسیب شناسی زلزله و راهبردهای کمک به بازماندگان، اهمیت بهداشت روانی بازماندگان زلزله و فعالیت های جمعیت هلال احمر در این حادثه  پرداخته شده است.

در این شماره آثار و گفتاری از علیرضاایمانی، سعیدبهمنی، نعمت الله فاضلی، علی آقانوری، علی‌اکبرمومنی، محمدرضا بهروز، سیدحسین اسحاقی، گوهریسناانزانی، محمدرضاامیریان، سیدمحسن موسوی، بیبی عاطفه احمدی، علیرضاانصاری، حامدعسگری، سیدمسعودشجاعی طباطبایی، علی موذنی، سیدمحمدسادات‌اخوی، احسان رضایی، کامران شرفشاهی و لیلا امیری مقدم منتشر شده است.  
 کلمه نخست این ماهنامه به قلم سردبیر با عنوان «بلا به خانه ما نیز سر می‌زند» منتشر شده است. در بخشی از این مقاله آمده است:«هر سال چند حادثه در پیش داریم و در هر حادثه هزاران قصه. حکایت هزاران بلادیده که یک واقعه، مسیر و آینده زندگی شان را تغییر می دهد. با این حوادث حتی که دیگر چندان غیرمترقبه هم نیستند لازم است به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان ها و تجهیز مراکز امداد و خدمات رسان فکر کنیم و در این راه اهتمام داشته باشیم. امکانات موجود کشور و توان اقتصادی البته چشم انداز امیدبخشی در حل سریع مشکلات و رسیدن به شرایط مطلوب ترسیم نمی کند.» 
مروری بر اقدام ها و پیگیری های رهبر معظم انقلاب در چند زلزله بزرگ ایران از سال 1347 تا 1396 از دیگر مطالب منتشر شده در این نشریه به شمار می آید.   
در بیستمین و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی-اجتماعی «مهروماه» به مساله قدس و موضوع مقاومت نیز پرداخته شده است. «در بارگاه قدس که جای ملال نیست» ،«نه به اسرائیل» و «اسرائیل غده سرطانی منطقه» از جمله مطالب منتشر شده در مورد مساله قدس در این نشریه بوده است. این نشریه به تحولات فلسطین و اعلام پایتختی بیت المقدس از سوی آمریکا نیز پرداخته است.
گزارش ویژه این شماره از مجله مهر و ماه به درگذشت جانباز والامقام علی خوش لفظ با عنوان «وقتی مهتاب گم شد» اختصاص دارد. 
یک بخش ویژه با عنوان «کرمانشاه» در این ماهنامه منتشر شده است که حاوی چند یادداشت و گزارش درباره زلزله کرمانشاه است. در این بخش دل نوشته ای از حامد عسگری شاعر بازمانده از زلزله بم  در وصف حال این روزهای غرب کشور منتشر شده است.  
یادداشت «مهربان با دیگران» نوشته حجت الاسلام سیدمحسن موسوی از دیگر مطالب منتشر  شده در بیست و هفتمین شماره نشریه «مهروماه» است.  
در این نشریه مقاله‌ای نیز با عنوان سیاست حافظه؛ راهبردی برای مواجهه با زلزله  از دکتر فاضلی منتشر شده است. 
در بخش اندیشه نیز با انتشار مقالاتی به موضوع  حجاب و عفاف پرداخته شده است.  
بخش پایانی این مجله درباره جمعیت هلال احمر و امدادرسانی در حوادث طبیعی به خصوص زلزله، مطالبی منتشر شده است.
از دیگر آثار منتشرشده در این شماره می توان به «وقتی داستان نمی نویسم،داستان می خوانم » ، «مولانا چه کسی را نکوهش می کند؟ »، «فلسفه پژوهش» و « جسم سالم عابد »، «اقتباس ادبی نیاز امروز سینما است» اشاره کرد. «هلال احمر در کرمانشاه سنگ تمام گذاشت » نیز عنوان گزارشی است که به سخنان حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی نماینده  ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مورد زلزله کرمانشاه اشاره دارد. 
گفتنی است این شماره از نشریه «مهروماه» در 112 صفحه منتشر شده است. 
نشریه مهروماه به سردبیری یاسر احمدوند و زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر و به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی منتشر می‌شود.


حسام خراسانی