Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر یکشنبه 17 دی 1396 ساعت 18:19

فضای مجازی نباید فرصت مطالعه مفید و کتابخوانی را از جوانان بگیرد/پیشرفت جوامع اسلامی با افزایش دانش و معرفت علمی محقق می شود


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در جمع مدیران و کارکنان این جمعیت با اشاره به وظیفه خطیر مسلمانان در حفاظت از دین مبین اسلام گف: همه افراد جامعه اسلامی مسئول حفظ نظام، انقلاب اسلامی، دین و امت اسلام هستند و در این مسیر نه تنها باید از مرزهای جامعه اسلامی بلکه از مرزهای عقیدتی و انقلابی نیز مرزبانی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با بهره گیری از مضامین بلند صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد(ع) در دعای بیست و هفتم این صحیفه بعد از ذکر صلوات، مرزبانان جهان اسلام را دعا کرده تا با دانش، معرفت، بصیرت، همت، تلاش و غیرتشان از تمامیت مرزهای جامعه اسلامی پاسداری کنند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر لزوم شناخت عمیق کتاب لبریز از معارف و آموزه های والای صحیفه سجادیه، افزود: بیان سه نکته علم، معرفت و بصیرت در یک فراز از این نیایش نشان دهنده میزان اهمیت رشد مفاهیم آنها در فرهنگ دنیای اسلام و مسلمانان است که باید در جهت رشد و ترقی جامعه بزرگ اسلام از مفاهیم عمیق آنان اطلاع داشت.
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در همین زمینه ادامه داد: علم، آگاهی یافتن به ندانسته هاست و به کلیت ها اشاره دارد؛ حال آنکه معرفت، دستیابی به جزئیات حقایق عالم و درک تصورات کامل از آن است و بر هر فرد مسلمانی واجب است که نسبت به اطراف خود علم و معرفت داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی، بصیرت به معنای دانایی، هوشیاری، بذل توجه و دقت در امور را نقطه تعالی رشد فرهنگی مسلمانان دانست و افزود: این امر مستلزم دستیابی به علم و معرفت نسبت به دین و جامعه است و زمانی که مسلمانان با بصیرت قدم در راه حفاظت از جامعه ی اسلامی بردارند قطعا فتنه دشمنان در نطفه خفه شده و راه ترقی و تعالی و رفع مشکلات هموار می شود.
وی با تاکید بر محوریت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی افزود: در این نامه معظم له به جوانان اروپایی توصیه فرمودند اسلام را از دریچه خود اسلام بشناسید و کتاب های منتشر شده در این زمینه از دانشمندان اسلامی را مطالعه کنید تا آگاهی و بصیرت درست را به دست آورید.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به گسترش فعالیت های جوانان در شبکه های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مسئله موجب شده تا میزان سرانه مطالعه کتاب در کشور بسیار کاهش یافته و کتاب در جامعه اسلامی ما کمرنگ شده و کتابفروشی های با قدمتی چندین ساله، به تعطیلی کشانده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشتازی مسلمانان در دستیابی به علم و دانش در قرون گذشته خاطر نشان کرد: اروپایی ها نیز پیشرفت خود را مدیون مسلمانان و جهان اسلام هستند؛ چرا که اساس این موضوع با مطالعه کتابهایی همچون تاریخ اندلس و دانش مسلمین به خوبی قابل درک خواهد بود.
نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر، کسب معرفت و دانش را لازمه پیشرفت جوامع اسلامی دانست و گفت: رشد علمی، بصیرت و بینش مسلمانان نقطه قوت جهان اسلام است و موجب تحقق وعده های پیروزی حق علیه باطل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی بخش پایانی سخنان خود را به تاکید تعالیم اسلام بر بشردوستی اختصاص داد و گفت: همانگونه که در آیات، روایات و احادیث مشاهده می شود؛ پیامبران و ائمه اطهار همواره حفظ کرامت بشری را به دور از هر رنگ و نژاد و زبانی در صدر تعالیم خود قرار داده اند.