Print Logo
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر کردستان مطرح کرد یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 14:16

از تاثیر معنوی حضور علما تا پخت غذا از سوی طلبه های حاضر در مناطق زلزه زده


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه و غرب کشور،گفت: در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله تیم های امدادی استان کردستان به عنوان استان معین و جهت ارائه خدمات امدادی بلافاصله به مناطق زلزله زده اعزام شدند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده کرمانشاه با همراهی حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ویژه مقام معظم رهبری گفت: از آنجایی که پرداختن به مسائل روحی و روانی حادثه دیدگان نیز از اولویت های امدادرسانی به شمار میرود؛ تیم هایی از طلاب و روحانیون به همراه اکیپ های امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
حجت الاسلام و المسلمین عربیان در همین زمینه ادامه داد: تیم های اعزامی با حضور در جمع خانواده های حادثه دیده ضمن ارائه مسائل دینی و تبلیغی، با بیان احادیث و روایات از پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه معصومین، مردم را به صبر در مصائب و مشکلات دعوت می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به استقرار چادرهای جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان های استان، گفت: حضور روحانیت در کنار اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در محل استقرار چادرها و صحبت های آنان باعث تشویق مردم به ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی می شد.
وی همچنین ادامه داد: استقبال مردم برای کمک به حادثه دیدگان تاکنون بی نظیر بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان کردستان در خدمت رسانی به حادثه دیدگان زلزله پیشتاز بوده است؛ بیان کرد: تیم های اعزامی و پشتیبان حوزه علمیه از روز نخست این حادثه در مناطق زلزله زده حضور داشته و به صورت مستمر خدمات امدادی و پشتیبانی، اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی و حضور فیزیکی در منطقه را ارائه می دهند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان در همین زمینه ادامه داد: طلبه های حوزه علمیه استان کردستان که به مناطق زلزله زده اعزام شده اند در بخش های مختلف و با توجه به نیاز منطقه به ارائه خدمات می پردازند؛ که پخت و توزیع غذا میان زلزله زدگان از جمله این فعالیت هاست.
حجت الاسلام و المسلمین عربیان به استقبال مردم از حضور روحانیون در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: از آنجایی که روحانیت به عنوان پدر معنوی جامعه محسوب میشود؛ این حضور برای حادثه دیدگان این زلزله بسیار آرامش بخش و دلگرم کننده بود و مورد استقبال قرار گرفت، به گونه ای که مردم برای درد دل و بیان مشکلاتشان با آنان به راحتی پیش قدم می شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، بیان کرد: این سفر موجبات آرامش روحی مردم مصیبت دیده را فراهم کرد و ضمن تسلی خاطر آنان سبب شد تا آرامش نسبی بر منطقه حاکم شود و روند خدمت رسانی بهتر و با کیفیت بالاتری ادامه یابد.
حجت الاسلام و المسلمین عربیان همچنین فعالیت ها و خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر در این حادثه را بسیار موثر دانسته و بیان کرد: جمعیت هلال احمر از نخستین ساعات پس از وقوع حادثه در مناطق زلزله زده مستقر شده و به ارائه خدمات پرداخته است و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کردستان در پایان با تاکید بر پیشتاز بودن جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات امدادی، بیان کرد: نه تنها در این حادثه بلکه در تمامی حوادث غیرمترقبه این جمعیت در امر خدمت رسانی پیشتاز است و یقینا در کنار تمامی موانع و مشکلات سعی در ارائه خدمات به بهترین شکل را خواهد داشت.
حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به وجود حوادث طبیعی و غیرطببیعی متعدد در کشور، افزود: مدیران کلان کشور باید برای زلزله و حوادث غیرمترقبه یک مدیریت واحدی تشکیل دهند و برنامه منسجمی برای هریک از ارگان ها در دستور کار قرار دهند تا در زمان وقوع حادثه با مدیریت واحد و ساماندهی مدون وظایف خود را انجام دهند.