Print Logo
نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در جمع کارکنان و مدیران جمعیت مازندران سه‌شنبه 14 شهریور 1396 ساعت 13:54

واقعه غدیر پایه گذار اصول و قواعد حکومت اسلامی است


نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر در آخرین برنامه خود در سفر به استان مازندران در جمع کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر این استان واقعه ی غدیر را پایه گذار اصول و قواعد حکومت اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، مسئله ی تاریخی غدیرخم را واقعه ی عظیم تاریخ برای مسلمانان جهان دانست و گفت: ماجرای غدیر خم نه تنها از کتب اهل تشیع که از طریق اهل تسنن نیز ده ها مرتبه نقل و با اهمیت زیاد ذکر شده است.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با تبیین ابعاد مختلف حادثه ی غدیر و نقش آن در شکل گیری و روشن شدن مسیر متعالی اسلام بعد از پیامبر خاتم (ص) خاطر نشان کرد: اگر چه در واقعه ی غدیر، تعیین امیرالمومنین(ع) مهمترین مسئله بود، لیکن آنچه در این روز تاریخی حائز اهمیت فراوان است به واقع پایه گذاری اصول و قواعد حکومت اسلامی بود که نشان می دهد در جامعه اسلامی، اشرافیت، تکبر، ثروت و دنیا طلبی جایگاهی ندارد بلکه ملاک برای حکومت در اسلام عدالت، برابری و پرهیزگاری است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی سپس به بیان ویژگی های شخصیتی والای امیرالمومنین حضرت علی (ع) پرداخت و افزود: مولای متقیان با دارا بودن روحیه ی الهی و معنوی، آگاه و مشرف بودن به ابعاد وسیع حکومت اسلامی و همچنین برخورداری از ویژگی های برجسته ی انسانی بهترین گزینه ی خداوند برای امامت مسلمانان جهان بود که به دستور پروردگار از سوی پیامبر عظیم الشان اسلام معرفی شد.

وی با ذکر سوابقی تاریخی در خصوص ایمان قلبی و عمیق علی (ع) و فداکاری های او در راه اسلام تصریح کرد: چه آنجا که باید برای حفظ دین و مقابله با ضربه بر پیکره ی نو بنیاد اسلام در بستر پیامبر بخوابد و چه آنجا که شانه به شانه رسول خدا در جنگ ها دلاوری کند و چون دیگران تنهایش نگذارد همه جلوه هایی است عمیق که برای ما نه قابل درک و نه توصیف است.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در ادامه با تاکید بر لزوم گرامیداشت این عید بزرگ، جوانان امدادگران و داطلبان هلال احمر را به الگو پذیری از شخصیت بی نظیر امام علی (ع) ترغیب و خاطر نشان کرد: آنچه امروز شما در مسیر کمک به انسان ها و تسکین آلام مصیبت دیدگان و رنج کشیدگان انجام می دهید در واقع همین بارزه های اساسی موجود در ذات پاک و نورانی علی (ع) است .

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهیدان امدادگر مازندران، از تلاش های شبانه روزی کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر استان این استان قدردانی کرد.