Print Logo
توصیه های نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر به مدیران دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت 17:49

از لزوم برنامه ریزی مدون و جامع تا جذب حداکثری اعتماد مردمی


نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان مازندران، داوطلب محور بودن را مهمترین مساله در هلال احمر دانست و بر لزوم شناخت، برنامه ریزی، اعتماد، جذب مشارکت های مردمی و تلاش در جهت تحقق اهداف جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی ظهر روز دوشنبه 13 شهریور ماه در جلسه شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان مازندران با تبریک فرارسیدن عید غدیر، عید ولایت و امامت، گفت: خدمت در جمعیت هلال احمر و در سایه ولایت افتخار بزرگی است که برای کارکنان این جمعیت مهیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران جمعیت هلال احمر مازندران، و قدردانی از تلاش های خالصانه مدیران، کارکنان، امدادگران، نجات گران و اعضای جمعیت هلال احمر این استان خاطر نشان کرد : جمعیت هلال احمر استان مازندران به سبب تنوع شرایط جغرافیایی باید در تمامی فصول برای ارائه خدمات امدادی مورد نیاز در جاده، دریا، سیلاب و جنگل آمادگی کامل داشته باشد که این خود نشان از تلاش مضاعف اعضا و کارکنان این مجموعه دارد و قابل تحسین است.

نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال احمر در ادامه سخنانش به بیان توصیه های راهبردی به مدیران جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: مدیران و کارکنان این جمعیت می بایست علی رغم شناخت کلی در خصوص اصول و اهداف جمعیت هلال احمر ، شناختی جز به جز و همه جانبه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با یاد آوری نمونه ای تاریخی از این مسئله به فرمایش مولای متقیان امام علی(ع) به کمیل مبنی بر دستیابی به شناخت کامل در هر کاری اشاره و خاطر نشان کرد: مسلما هیچ حرکت و فعالیتی بدون شناخت به منظور رسیدن به هدف میسر نخواهد بود و هرگام و حرکتی نیازمند شناخت و معرفت است.

توجه به برنامه ریزی مدون و دقیق دومین توصیه نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر به اعضای شورای مدیران جمعیت هلال احمر مازندران بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به سند راهبردی و برنامه منسجم 5 ساله هلال احمر تصریح کرد: این سند نیازمند برنامه ریزی های مناسب است تا بتوان با شناخت کافی و بودجه بندی مناسب به اهداف برنامه های اجرایی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و امدادو نجات دست یافت.

نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به شناسایی 27 مورد فعالیت فرهنگی در جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: هلال احمر شبکه مردمی عظیمی است که از شهر تا روستا امتداد دارد و میتوان با اشاعه فرهنگ نوع دوستی از مسیر آن با مردم ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه به برپایی خانه های هلال روستایی اشاره کرد و گفت: از آنجایی که هلال احمر نهادی داوطلب محور است لزوم ارتباط با مردم و جذب داوطلبین می تواند در هر منطقه و مکانی صورت بگیرد تا بتوان در مواقع بحران در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان این نکته که جمعیت هلال احمر کشور بعد از سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی سومین موقوفه دار کشور است؛ گفت: استان مازندران به لحاظ موقوفات رتبه دوم کشور را داراست.

وی با تاکید بر اینکه احیای موقوفات ظرفیت عظیمی در جمعیت هلال احمر ایجاد خواهد کرد افزود: مدیران این نهاد مردمی باید در این امر پیش قدم باشند تا حداکثر بهره برداری از موقوفات صورت گیرد.

نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال احمر سومین توصیه خود به مدیران را در خصوص روش های شناخت مردم نسبت به فعالیت های هلال احمر اختصاص داد و تصریح کرد: شناخت مردم به جمعیت هلال احمر نباید به حوادث محدود شود بلکه باید تلاش شود تا با خبررسانی و برقراری ارتباطات از طریق روابط عمومی ها راهکارهایی ارائه کرد تا مردم به شناخت همه جانبه نسبت به جمعیت هلال احمر برسند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه اعتماد مردم نسبت به جمعیت هلال احمر را موضوعی اساسی دانست و به عنوان توصیه چهارم خود گفت: فلسفه حضور نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مساله اعتماد مردم به این نهاد مردمی و عام المنفعه است و مدیران باید تلاش کنند تا ضریب اعتماد جامعه نسبت به هلال احمر بالا رود.