Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در همایش تقدیر از فعالان طرح های نوروزی مازندران دوشنبه 13 شهریور 1396 ساعت 09:20

خدمت به دیگران، معنا بخشیدن به زندگی


مراسم تقدیر از فعالان طرح های نوروزی هلال احمر مازندران شامگاه یکشنبه 12 شهریور ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری، نماینده ولی فقیه در هلال احمر، معاون استاندار مازندران و دیگر مسئولین عالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این همایش با تبریک فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و هفته ولایت، مهربانی را سر رشته ی تمام فعالیت های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دانست و افزود: جوانان هلال احمر با بهره گیری و تأسی از منش پیامبر مهربانی و رحمت، با حضور خود در صحنه های نیاز، آرامش و امنیت را در جامعه به ارمغان می آورند.

وی با تبیین ابعاد گسترده طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر در سراسر کشور، حضور جوانان، امدادگران و داطلبان عضو این نهاد خدمت رسان در عرصه کمک به هم نوع در ایام نوروز را از مهمترین فعالیت های جمعیت هلال احمر دانست که نقش موثری در ایجاد شرایط آرام و امن برای مسافران ایفا می کند.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با ذکر این نکته اساسی که اعضای جمعیت هلال احمر بدون هیچگونه چشمداشتی در کمک به آسیب دیدگان همواره پیشتاز بوده اند افزود: در طرح های نوروزی به خوبی این مهم نمایان است چرا که اعضای مشارکت کننده در آن برای فراهم کردن ایامی دلنشین و آرام باید از تعطیلات خود بگذرند و بیش از 20 شبانه روز در گوشه گوشه ی این کشور پهناور به خدمت بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه افزود: از این رو باید با تقویت عنوان " نوروز بانان بی نوروز " در هلال احمر، جامعه را از فعالیت های انسان دوستانه این نهاد مردمی بیش از گذشته مطلع نمود و البته وجود مهربانانه این جوانان با انگیزه، پویا، تلاشگر و مخلص جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در کنار جاده ها که برای کمک به مسافران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند خود شاهد این ادعاست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با طرح این موضوع که انسان می تواند با کمک به دیگران به زندگی خویشتن معنا ببخشد افزود: این مسئله ی حیاتی و مورد تاکید دین مبین اسلام در همین فعالیت های روزانه شما اعضا و کارکنان جمعیت هلال احمر دیده می شود که باید از این فرصت معنوی و اخروی به درستی بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی خاطر نشان کرد: اگرچه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از برترین جمعیت های ملی دنیا در کنار سایر جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ به ارائه خدمات در داخل و خارج از مرزهای ایران اسلامی می پردازد، لیکن شاخصه ی اصلی و جدا کننده ی این کمک ها و دستگیری ها از نیازمندان در مفاهیم و انگیزه ی آنان نهفته است.

4006009/4/2017 9:13:39 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/09/201709108853284934_Thum.jpg

وی به دست آوردن رضایت خدا و پا نهادن در مسیر پروردگار را ریشه ی اصلی خدمات هلال احمر ایران دانست و افزود: بارزه ی اصلی فعالیت های هلال احمر در مقابل انسان محوری سایر جمعیت های ملی کشور های غیر مسلمان، "خدامحوری بودن" آن است که باید تقویت آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با قدردانی از خدمات جمعیت هلال احمر استان مازندران، این مجموعه را یکی جمعیت های سرآمد کشور دانست و خاطر نشان کرد: ابتکار تقدیر از فعالان و خادمان طرح های نوروزی هلال احمر در استان مازندران با اهداء کمک هزینه سفر عتبات عالیات، حرکتی فرهنگی و بسیار ارزشمند است و می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان، حضور خالصانه داوطلبان خیر و نیکوکار هلال احمر مازندران را فرصتی عظیم برای رسیدن به هداف این مجموعه دانست و بر لزوم ارتباط بیشتر،مداوم و دو سویه هلال احمر با آنان تاکید کرد.

در این سفر حجت الاسلام و المسلمین ذاکری معاونت نظارت و امور شرعی، حجت الاسلام و المسلمین زاهدی معاون فرهنگی و امور استان ها و عبدالمجید معزی مشاور نماینده ولی فقیه و مدیر کل حوزه نمایندگی، نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را همراهی می کنند.

4006009/4/2017 9:13:39 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/09/201709108690432765_Thum.jpg
4006009/4/2017 9:13:39 AMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/09/201709108849744670_Thum.jpg