Print Logo
آیت الله طبرسی نمایندi ولی فقیه در مازندران یکشنبه 12 شهریور 1396 ساعت 16:32

حجت الاسلام و المسلمین معزی شخصیتی موثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه سفر به استان مازندران عصر روز یکشنبه 12 شهریور ماه با نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای این دیدار با یادآوری و تبیین ویژگی های برجسته استان مازندران، به وجود علماء و فقهای بزرگ دینی در این خطه از کشور در دوران های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: از مهمترین ویژگی های مردم مازندران می توان به فداکاری، شجاعت، دلیری و نیکوکاری آنان اشاره کرد که هر یک از این مفاهیم بزرگ را می توان با حضور چشمگیر مردم این استان در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جبهه های هشت سال دفاع مقدس به خوبی مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه موفق جمعیت هلال احمر استان مازندران، به تراکم شهری و تردد محورهای مواصلاتی این استان اشاره و تصریح کرد: وجود جاذبه های توریستی و اقتصادی فراوان در این استان زمینه ساز عبور و مرور فراوان و متعدد و در نتیجه بروز انواع حوادث شده است که تنها با حضور مجموعه ای کامل و آماده امداد و نجات می توان به نیازهای آسیب دیدگان احتمالی پاسخ داد و بر همین اساس این استان برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان ناشی از حوادث، همواره باید آمادگی کامل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با ذکر این نکته که جمعیت نهادی مردمی است و با پشتوانه خیرین نوع دوست خدمات عام المنفعه ی خود را به جامعه ارائه می کند خاطر نشان کرد: این که دولت بودجه و اعتباری برای هلال احمر در نظر می گیرد در واقع جبران کمک هایی است که این مجموعه مردمی در بحران های مختلف همچون سیل، برف، کولاک و حوادث جاده ای برای تسکین آلام مصیبت دیدگان به جامعه ارائه می کند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر همچنین به نقش خطیر امامان جمعه در اشاعه و ترویج فرهنگ فعالیت و کار داوطلبانه در کشور اشاره و تصریح کرد: پایگاه های نماز جمعه یکی از بهترین فرصت ها برای بیان فعالیت های داوطلبانه و نیکوکارانه خیرین عضو هلال احمر به منظور تشویق جامعه برای حضور در این مجموعه ی عظیم مردمی است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه ادامه داد: البته ارتباط هماهنگ و مدون جمعیت هلال احمر مازندران با نماینده ولی فقیه در این استان که مسئولیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر مازندران را نیز بر عهده دارند منجر به فعالیت های بی بدیل و قابل تحسین هلال احمر مازندران در مسیر کمک به همنوع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، حضور در جمعیت هلال احمر را فرصتی برای خدمت به خلق دانست و گفت : در زمان وقوع هرحادثه و بحران، جمعیت هلال احمر است که برای ارائه خدمات بی منت و انسانی پیش از سایرین می شتابد.

آیت الله طبرسی خاطر نشان کرد: علاوه بر این فعالیت های عام المنفعه ی هلال احمر معطوف به فعالیت های امدادی نیست چرا که این نهاد مردمی در طول سال با انجام فعالیت های داوطلبانه و کمک به نیازمندان واقعی نیز نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

وی حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی در جمعیت هلال احمر را فرصتی ارزشمند به منظور استفاده از تجربیات ایشان دانست و افزود: حجت الاسلام و المسلمین معزی شخصیتی موثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است.

آیت الله طبرسی در پایان با ابراز خرسندی از مجموعه خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر در اقصی نقاط کشور، از مدیران، کارکنان و اعضاء جمعیت هلال احمر استان مازندران تقدیر کرد.

در این دیدار رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، مدیرعامل هلال احمر استان مازندران، معاونین و مدیر کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر نیز حضور داشتند

4005339/3/2017 4:25:24 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/09/201709103539685056_Thum.jpg