Print Logo
در سالروز ازدواج مبارک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) دوشنبه 6 شهریور 1396 ساعت 18:35

جشن "عهد آسمانی" در قم برگزار شد


آئین جشن ازدواج "عهد آسمانی" با همت خیرین و داوطلبان قم به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان با بیان سخنانی گفت: ازدواج از دیدگاه اسلام موضوع بسیار مهمی است، چرا که کانون تکامل و پروش نسل های آینده است.

وی افزود: ازدواج کانونی برای کمال زن و مرد است و آرامش حقیقی از آثار تشکیل خانواده می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علامه با تاکید بر اهمیت خانواده در دین اسلام ادامه داد: خانواده اساس جامعه است و جامعه ای که در آن خانواده تشکیل می شود، سیر صعودی دارد و پیشرفت، رشد و ترقی در با تشکیل خانواده در جامعه محقق می شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله امنیت جامعه و خانواده گفت: پیامبراسلام (ص) فرمودند دو نعمت است که ناشناخته است، امنیت و تندرستی و از این رو امنیت اقتصادی، سیاسی و مرزها مهم است اما امنیت خانواده نیز مهم است و زن و مرد باید در زندگی احساس امنیت کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن علامه اضافه کرد: زن نیازمند پشتوانه است و باید احساس امنیت کند و مرد هم در زندگی نیاز به احساس امنیت دارد، باید بداند زن حافظ اموال و زندگی او است، برای اینکه مرد بتواند به راحتی در هر شغلی منشاء اثر باشد و باید در خانواده احساس امنیت داشته باشد تا فردی موفق باشد.

در ادامه، روایتگری ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س) توسط حجت الاسلام سرچاهی نماینده بعثه مقام معظم رهبری و سخنرانی در خصوص اهمیت ازدواج، مولودی خوانی توسط ذاکر اهل بیت و برگزاری مراسم گلریزان با هدف تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و تقدیر از فعالان عرصه خدمت نوع دوستانه به ویژه تهیه جهیزیه به اجرا در آمد.

4006008/28/2017 6:34:43 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/08/201708105144810826_Thum.jpg