Print Logo
در نشست شورای فرهنگی چهارمحال و بختیاری مطرح شد شنبه 4 شهریور 1396 ساعت 14:21

تاکید بر اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در جمعیت هلال احمر


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری بر اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در خصوص اجرای طرح ها و برنامه های هفته دولت، ایام شهادت و ولادت ائمه علیهم السلام، برنامه های دهه ولایت و عید سعید غدیر با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان و اعضای این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در این نشست با تبریک هفته دولت و اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی؛گفت: تکریم ارباب رجوع مهمترین مساله ای است که می بایست در اولویت کاری کارکنان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در همین زمینه ادامه داد: احادیث بسیاری در خصوص حق الناس و حفظ آبروی مومن آمده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت حق الناس، به سایر روایات در این مورد اشاره کرد و گفت: سه اصل برای حق الناس در نظر گرفته شده که باید در فعالیت ها مدنظر قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری نخستین اصل را حدیث "بر هر مسلمانی خون و مال و آبروی مسلمان حرام است" عنوان کرد و در ادامه گفت: اگر پشت سر مسلمان حرفی زده شود که سبب کم و زیادی آبروی وی شود و یا حرفی که به سبب شنیدن آن مومن خجل گردد؛ موجب حرمت می شود و خداوند از حق خود می گذرد اما از حقوق مردم نخواهد گذشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری افزود: خداوند متعال حقوق خود را منوط به رعایت حق الناس نموده است؛ چرا که انسان در سیر معنوی خویش ابتداء باید حق الناس را رعایت کند چه بسا اهمیت این موضوع به قدری است که بوجود آمدن برخی مشکلات در زندگی شخصی افراد مانند اختلافات خانوادگی و ...به دلیل عدم رعایت این موضوع می باشد.