Print Logo
نماینده ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار با استاندار گلستان سه‌شنبه 24 مرداد 1396 ساعت 18:50

پیشگیری، مهمترین عامل کاهش خسارات جانی و مالی در حوادث طبیعی است


نماینده ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عصر امروز سه شنبه 24 مرداد ماه و در حاشیه سفر خود به گلستان به منظور بازدید از مناطق سیل زده، در دیدار با استاندار این استان پیشگیری را مهمترین عامل کاهش تلفات جانی و خسارات مالی در حوادث عنوان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای این دیدار با تقدیر از خدمات کلیه دستگاه های خدمت رسان در حادثه سیل اخیر استان گلستان تصریح کرد: در بازدید از منطقه سیل زده، تلاش های همه ی مجموعه ها همراه با همدلی در کنار صبوری و همکاری مردم سیل زده، به خوبی مشهود بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تکیه بر مسئله پیشگیری به عنوان اساسی ترین موضوع در کاهش تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از وقوع هر نوع حادثه خاطر نشان کرد: کشور ما همواره حوادث طبیعی مختلفی را تجربه می کند که این مسئله اهمیت توجه به آموزش و پیشگیری قبل از وقوع حادثه را روشن می سازد.

حجت الاسلام و المسلیمن معزی خاطر نشان کرد: اینکه در سیل اخیر استان گلستان تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی ایجاد نشده است، حاصل برنامه ریزی مناسب و همچنین اطلاع رسانی به موقع به مردم بود که باید مورد توجه قرار گرفته و در سایر موضوعات و بحران های دیگر تقویت شود.

وی با تقدیر از خدمات به موقع امدادی جمعیت هلال احمر افزود: امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این حادثه نیز همچون سایر حوادثی که در ماه های اخیر در کشور به وقوع پیوسته است، با حضور به موقع و ارائه خدمات لازم درخشیده است.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر در پایان با تاکید بر لزوم توجه و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و خواسته های سیل زدگان خاطر نشان کرد: پس از پایان این سفر، گزارش کاملی از روند امدادرسانی و وضعیت کنونی مناطق سیل زده این استان به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تقدیم خواهد شد.

استاندار گلستان نیز در این دیدار با تقدیر از حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری در استان گفت: توجه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان گلستان ستودنی است و ما همواره مدیون توجه ایشان به این منطقه هستیم.

صادقلو با اشاره به این که در سه سال گذشته، استان گلستان بیش از 110 حادثه سیل را تجربه می کند افزود: این استان همواره با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی دستخوش برخی حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله است.

وی با اعلام این که طرح جامع سیل در استان تهیه شده است و باید ها، نباید ها و مدیریت رودخانه ها و پایین دست ها در آن لحاظ شده است تصریح کرد: همت استان در راستای آب خیز و آب خوان داری و همچنین زمینه هایی که بتواند آرامش را ارتقاء و تخریب را کاهش دهد گذاشته شده است.

استاندار گلستان با تقدیر ویژه از خدمات شایسته جمعیت هلال احمر در تمامی حوادث به وقوع پیوسته در این استان خاطر نشان کرد: هلال احمری ها همواره در تمامی حوادث و امداد و کمک رسانی به مردم خوش درخشیدند.

4005338/15/2017 6:47:45 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2017/08/201708100261215490_Thum.jpg