Print Logo
همایش فصلی ائمه جمعه فارس به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شد چهارشنبه 27 بهمن 1395 ساعت 17:52

تاکید بر نقش اثرگذار ائمه جمعه در آشنایی مردم با ماموریت های اجتماعی، آموزشی، امدادی و فرهنگی هلال احمر


جمعیت هلال احمر فارس روز چهارشنبه 27 بهمن ماه ، میزبان همایش فصلی ائمه جمعه شهرستان ها و بخش های مختلف استان بود که در آن بر نقش موثر ائمه جمعه به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با ماموریت های مختلف هلال احمر و نیز فعال سازی کانون های طلاب جوان و خانه داوطلب علماء و فضلاء در نقاط مختلف استان تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر فارس، جعفری مدیر عامل جمعیت استان در سخنانی با اشاره به این که میزبانی ائمه جمعه استان فارس افتخاری برای جمعیت هلال احمر است گفت: ائمه جمعه رسالت دشوار و زیربنایی فرهنگی و اجتماعی را به عنوان نمایندگان ولی فقیه در شهرستان ها و شهرهای مختلف کشور بر عهده دارند.

جعفری با بیان این که عضویت افتخاری و داوطلبانه جمع کثیری از ائمه جمعه استان فارس در جمعیت هلال احمر اعتبار ویژه ای برای این جمعیت محسوب می شود، اظهار کرد: ائمه جمعه نقش موثری در آشنایی مردم با ماموریت های اجتماعی، آموزشی، امدادی و فرهنگی هلال احمر دارند.

 وی به اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ ها اشاره و تصریح کرد: نمونه های بارز و اصیل این اهداف در آموزه های دین مبین اسلام به چشم می خورد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باورهای دینی پشتوانه محکم اقدامات امدادی و فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

وی بارور کردن این باورهای دینی در اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر به ویژه جوانان را از جمله کارکردهای مهم ائمه جمعه و دیگر مبلغان و روحانیون دانست و افزود: نمود اعتقادات دینی در گفتار و رفتار اعضاء و داوطلبان، اثربخشی فعالیت های آنها را بیشتر می کند.

جعفری در ادامه به تشریح ماموریت های جمعیت هلال احمر در حوزه های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، درمان و توانبخشی و فعالیت های فرهنگی پرداخت و گفت: هر چند خروجی اصلی فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات نمود دارد اما نباید برنامه های مهم این جمعیت در زمینه پیشگیری آسیب های اجتماعی و حوزه فرهنگی را فراموش کرد.
وی آشنایی مردم با ماموریت های مختلف هلال احمر را منوط به نقش آفرینی و آگاهی بخشی بیشتر گروه های مرجع شهرستان ها از جمله ائمه جمعه اعلام و تصریح کرد: مردم به ائمه جمعه اعتماد دارند و این اعتماد سرمایه مهمی برای آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خود از طریق روحانیت معظم می باشد.

تاکید بر فعال سازی کانون های طلاب جوان و خانه های داوطلب علماء و فضلاء

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس دیگر سخنران بخش ابتدایی همایش فصلی ائمه جمعه استان بود.
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی به تشریح ساز و کار حضور و نقش آفرینی روحانیون در ماموریت های جمعیت هلال احمر پرداخت.

قاسمی با بیان اینکه به طور رسمی 9 کانون طلاب فعال با 154 عضو در شهرستان های فارس وجود دارد، گفت: حدود 7 هزار طلبه در استان فارس مشغول به تحصیل هستند و انتظار داریم تعداد کانون های طلاب جوان و اعضای آن در حوزه های علمیه فارس با نظارت ائمه جمعه افزایش چشم گیری در آینده داشته باشند.

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر فارس برای برگزاری دوره های 22 ساعتی مقدماتی و 80 ساعتی عمومی امداد و نجات ویژه اعضای جدید الورود کانون های طلاب خبر داد و اضافه کرد: کانون های طلاب ویژه اعضای زیر 29 سال می باشد و در صورت فعال کردن این ظرفیت بالقوه، حضور روحانیون در فعالیت های هلال احمر پررنگ تر خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر فارس از راه اندازی اولین خانه داوطلب علما و فضلاء کشور در این استان خبر داد و گفت: خانه داوطلب علما و فضلاء با هماهنگی جمعیت استان و سازمان داوطلبان کشور راه اندازی گردیده است و ویژه روحانیون بالای 29 سال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی با دعوت از ائمه جمعه استان فارس برای عضویت در خانه داوطلب علما و فضلاء اظهار کرد: تحقق این امر موجب خواهد شد که ائمه جمعه به عنوان مشاور و هدایت گر، روسای شعب جمعیت هلال احمر فارس را در حوزه ماموریتی خود یاری نمایند.

وی معرفی خدمات فرهنگی و اجتماعی هلال احمر و حضور موثر روحانیون در مدیریت معنوی فرآیند پاسخگویی به بلایای طبیعی و سایر بحران ها را از دیگر اهداف راه اندازی خانه داوطلب علماء و فضلاء برشمرد و یادآور شد: نیازمند حضور سازماندهی شده روحانیون در صحنه های مدیریت بحران هستیم تا الزامات شرعی صحنه های حادثه، بدون متولی باقی نماند.

در ادامه این همایش، ائمه جمعه استان فارس در خصوص فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

4006002/15/2017 5:51:22 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/02/201702109474306555_Thum.jpg