Print Logo
با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و نماینده ولی فقیه چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت 20:36

شورای عالی جمعیت هلال احمر برگزار شد / تقدیر نمایندگان مجلس از حضور به موقع، سرعت عمل و اقدامات مؤثر امدادگران هلال احمر



رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار شد تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حضور به موقع، سرعت عمل و اقدامات مؤثر امدادگران و نجاتگران هلال احمر در امدادرسانی به متاثران از گرد و غبار، سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک اخیر تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از روابط عمومی این جمعیت، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی پس از خوشامدگویی به اعضای شورای عالی، درباره انتخاب مصطفی محمدیون به عنوان دبیرکل این جمعیت، گفت: مصطفی محمدیون یکی از رزمندگان دوره دفاع مقدس و از خانواده معظم شهدا است که از ٢ سال پیش به عنوان مشاور رئیس جمعیت و مدیرکل حوزه ریاست مشغول به فعالیت بود.

وی در ادامه افزود: در زمانی که لازم است جمعیت هلال احمر فعالیت های اجرایی خود را بیشتر از همیشه و با قوت و کیفیت قابل قبول گسترش دهد، تصمیم بر آن شد تا مصطفی محمدیون به عنوان دبیرکل این جمعیت انتخاب و مشغول فعالیت شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به آغاز فعالیت دکتر محسن آسوبار به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و سخنگوی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: وی به عنوان مدیرعامل موفق هلال احمر در شعبه مستقل کیش شناخته شد و از این پس به عنوان مدیرکل حوزه ریاست جمعیت و همچنین سخنگوی این نهاد مردمی فعالیت می کند.

روزهای پر عملیات هلال احمری ها

دکتر ضیائی گفت: حادثه پلاسکو، سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان، گرد و غبار در مناطق جنوب غربی کشور و برف و کولاک در استانهای مختلف کشور، موجب نمایش عملیات های متعدد و موفق امدادی از سوی جمعیت هلال احمر در روزهای اخیر شد و نظیر این تعدد خدمت رسانی در هیچ دستگاهی مثال زدنی نیست.

وی تاکید کرد:  بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حضور به موقع و سرعت عمل امدادگران و نجاتگران هلال احمر در امدادرسانی به متاثران از گرد و غبار، سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک اخیر تقدیر و تشکر کردند.

تغییرات مدیریتی در مجامع و امور استانها

دکترضیائی با اشاره به تغییرات مدیریتی در مجامع و امور استانهای جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: دکتر دهقان؛ مدیرکل مجامع و امور استانهای جمعیت هلال احمر به عنوان مشاور دبیرکل جمعیت هلال احمر مشغول به کار خواهند شد و دکتر حمید ره انجام به عنوان مدیرکل مجامع و امور استانها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رییس جمعیت هلال احمر درباره تغییر مدیران عامل استانهای زنجان و لرستان، اظهارداشت: مدیران عامل استانهای زنجان و لرستان نیز تغییر کردند که برای مدیران عامل جدید آرزوی موفقیت می کنیم.

دکتر ضیایی با اشاره به اینکه به منظور تهیه پیش نویس برنامه پنجم توسعه در جمعیت هلال احمر برگزاری جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با تاخیر مواجه شد برنامه پنجم توسعه جمعیت را چراغ راه همیشه روشن هلال احمر برشمرد که مبتنی بر واقع نمایی و بر اساس اصول و اهداف عالیه این نهاد مردمی است.

در این جلسه برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر پس از بحث و بررسی و ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضای شورای عالی، به تصویب اعضاء رسید.

همچنین با توجه به ویژگی های خاص استان قم و عدم وجود شعب شهرستانی، با تأسیس پایگاههای درون شهری جمعیت هلال احمر  استان قم در چهار شهر سلفچگان، جعفریه، کهک و دستجرد موافقت شد.

در این جلسه برخی از املاک جمعیت هلال احمر در استان های البرز، کرمان و کردستان نیز تعیین تکلیف شد.