Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 18:31

ضرورت اهتمام به آموزش در کنار فعالیت های امدادی


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، صبح روز چهارشنبه 6 بهمن ماه در دیدار با معاونین و مدیران سازمان امداد ونجات سراسر کشور، با تاکید بر این که تجلی جمعیت هلال احمر در سازمان امداد و نجات است گفت: یاری رساندن به انسان ها، ‌به زندگی و حیات انسانها معنا می بخشد و این حقیقت، بزرگ ترین فلسفه وجودی این سازمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی خدمت به انسان را از ویژگی های مثبت امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر برشمرد و خاطر نشان کرد: نیت در کار خیر و عام المنفعه، تنها رضایت خداوند است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در همین زمینه افزود: در سایه نیت خالصانه ، در صحنه های کمک به انسان های گرفتار نیز حفظ کرامت آنان، یکی از بنیان های اصلی شکل گیری جمعیت هلال احمر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نیم قرن تجربه و تلاش های امدادی و خدمت رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر اشاره کرد و افزود: در طی این سال ها قطعا تجربیات، درس ها و نکته هایی وجود دارد که باید در کنار به روز کردن مبانی علمی و آموزشی در جهت تقویت و گسترش فعالیت های امدادی مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با ابراز رضایت از فعالیت های امدادی صورت گرفته از سوی سازمان امدادونجات در اقصی نقاط کشور تاکید کرد: اساس کار این جمعیت مردمی، همین موضوع امداد و نجات است که باید با همکاری بیش از پیش سایر سازمان های هلال احمر به رشد و ارتقاء سطح خدمت رسانی آن توجهی جدی شود.

وی استفاده از اندیشه و فکر صاحبان تخصص و مهارت و نخبگان را فرصتی برای تغییر روش های سنتی و پیشین به مدرن و روز دنیا دانست و تصریح کرد: بررسی پوشش امدادی حوادث مختلف کشور نشان می دهد که باید برای بروز رسانی امکانات و تجهیزات امدادی برنامه ریزی کرد.

بررسی مبنای اعتقادی و دینی امداد و نجات در اسلام بخش بعدی سخنان حجت الاسلام و المسلمین معزی بود.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اینکه اسلام برای جامعة انسان ها رفاه، آرامش، امنیت و آسایش می خواهد گفت: در هر فعالیت امدادی این ویژگی ها به خوبی دیده و دنبال می شود که نشان دهنده تجلی فرهنگ دینی در مقوله امداد و نجات است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی تصریح کرد: این که در قرآن کریم، نجات جان یک نفر به منزله نجات جان همه مردم عنوان می شود دلیل دیگر وجود زیربنای اسلامی و الهی در خدمت امداد و نجات به شمار می رود.

کمک به مصیبت دیدگان، فارغ از دین و مذهب و قوم و رنگ شاخصه بارز دیگری بود که نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آن را به سازمان امداد و نجات تعمیم داد و خاطر نشان کرد: این که در صحنه حادثه، امدادگران هلال احمر تنها به نجات جان انسان ها می اندیشند، بر اساس وجود زیر بنای عدالت اجتماعی در بنیان سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان با ابراز خرسندی از فرصت حضور در جمع مدیران و معاونین سازمان امدا دو نجات هلال احمر کشور، اهتمام به امر آموزش در کنار فعالیت های امدادی را لازم و ضروری دانست.