Print Logo
با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت 17:50

دومین جلسه شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر برگزار شد




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، حجت الاسلام والمسلمین معزی در ابتدای این جلسه که روز دوشنبه 4 بهمن ماه برگزار شد با یادآوری فاجعه آتش سوزی و ریزش ساختمان تجاری مرکز شهر تهران، به رشادت های دلیرانه و جانفشانی های آتش نشانان اشاره کرد و گفت: حقیقتا این فداکاری و از خودگذشتگی برای نجات جان انسان های گرفتار، در پیشگاه خداوند پاداشی عظیم خواهد داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این حادثه درس هایی همیشگی برای ما داشت خاطر نشان کرد : ایمن سازی، مقاوم سازی و رعایت مقررات ساخت و ساز باید جزئی از فرهنگ عمومی کشور شود.

وی دومین مسئله مهم پس از این حادثه تاسف بار را رسیدگی به وضعیت ساختمان های قدیمی سراسر کشور از سوی مالکان و مسئولین دانست و افزود: هوشیاری و دقت نظر در شرایط آرام و خارج از بحران می تواند از بروز چنین خطراتی جلوگیری کند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به حضور به هنگام جمعیت هلال احمر در کنار سایر دستگاه های متولی امر امداد و نجات اشاره و تصریح کرد: امدادگران همیشه آماده جمعیت هلال احمر نیز شانه به شانه آتش نشانان جان بر کف از همان ابتدا در صحنه کمک به آسیب دیدگان این فاجعه تاسف بار حاضر شده تا بتوانند در کنار دیگر امدادرسانان درد و رنج آسیب دیدگان را تسکین بخشند.

تاکید بر بروز رسانی و تجهیز ابزار آلات مقابله با بحران مسئله دیگری بود که نماینده ولی فقیه در هلال احمر به آن اشاره کرد و افزود: با بررسی ابعاد گوناگون این فاجعه دردناک، لزوم بروز شدن تجهیزات و آموزش های مقابله با چنین حوادثی در کلان شهر تهران لازم و ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پایان بار دیگر با یاد آوری رشادت های دلیرانه آتش نشانان از خود گذشته، پس از طلب رضوان الهی برای جان باختگان آنان، از خداوند متعال برای خانواده های مصیبت دیده، صبر و اجر جزیل مسئلت کرد.

در ادامه جلسه، اعضای شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در سند راهبردی و برنامه پنج ساله جمعیت پرداختند.

دومین نشست شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر مصوباتی داشت که با تاکید رئیس شورای مشورتی، مقرر شد از سوی دبیر و اعضا این شورا پیگیری و اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین زاهدی معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه ، حجت الاسلام والمسلمین ذاکری معاون نظارت و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه ، حجت الاسلام والمسلمین الهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان البرز، عبدالمجید معزی مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه ،‌دکتر امیری تهرانی مشاور علمی و آموزشی نماینده ولی فقیه در هلال احمر ، دکتر قبادی دانا مشاور رییس جمعیت در امور جوانان ، دکتر دهقان مدیر کل امور هماهنگی مجامع و استان های جمعیت و ظاهر رستمی مدیر عامل شرکت نساجی هلال اعضای تشکیل دهنده این شورای مشورتی هستند.