Print Logo
حجت الاسلام والمسلمین معزی در جلسه معارفه دبیرکل جمعیت هلال احمر دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت 17:43

تاکید بر اهمیت اولویت بندی امور مربوط به این نهاد مردمی


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جلسه معارفه دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اولویت بندی امور مربوط به هلال احمر گفت: برای انجام امور مربوط به هلال احمر بایستی کارها اولویت بندی شود و براساس اولویت ها، کارها انجام شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در مراسم معارفه مصطفی محمدیون دبیرکل جدید جمعیت هلال احمر ضمن تبریک به وی گفت: در ایران اسلامی سرمایه بسیار عظیمی تحت عنوان فرهنگ دینی داریم که این سرمایه گران قدر با هیچ یک از سرمایه ها قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان راهنمایی مهم و تاثیرگذار، راه هایی روشن و صریح را برای ما نمایان می سازد، تاکید کرد: مسئولیت داشتن انسان در فعالیت های فردی و اجتماعی یکی از امور بسیار پر اهمیت است که قرآن کریم از آن به عنوان امانت عرضه داشته شده به انسان یاد کرده است.


انسان به عنوان پذیرنده امانت ؛ مکلف و مسئول است

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر اینکه خداوند متعال به انسان نعمت های بی شماری عطا نموده که در روز قیامت باید از چگونگی بهره مندی از این نعمت ها پاسخگو باشد گفت: همچنین پذیرفتن مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از نعمت های الهی به شمار می رود.


در زمان پذیرش مسئولیت قدرت و توانایی خود را در انجام کارها در نظر بگیریم


حجت الاسلام والمسلمین معزی درباره پذیرش مسئولیت توسط انسان ها، گفت: هر فردی نسبت به خود از دیگران آگاه تر است و اگر فردی بخواهد مسئولیتی را برای انجام کارها عهده دار شود، بایستی قدرت و توانایی های خود را برای انجام امور در نظر بگیرد و مسئولیت امانتی است که انسان به عهده می گیرد.


وی امانت را سرآمد اسلام دانست و تاکید کرد: سرآمد اسلام، امانت است و نسبت به امانت بایستی امانت دار بود و به آن خیانت نکرد.


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به انتصاب مصطفی محمدیون به عنوان دبیرکل جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه خطیری بر عهده ایشان نهاده شده است که از خداوند متعال توفیق روزافزون در انجام امور مربوط به هلال احمر را خواستاریم.