Print Logo
با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 13:58

نخستین جلسه شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد


نخستین جلسه شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی روز چهارشنبه 29 دی ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این جلسه ضمن یادآوری ابلاغ نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری و لزوم بهره گیری و حرکت در مسیر مشخص شده، افزود: هدف از تدوین و ابلاغ نظام نامه به جمعیت هلال احمر شفاف سازی و نهادینه کردن وظایف و امور محوله به حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در رابطه با مهم و خطیر شمردن اهداف حوزه نمایندگی ولی فقیه ، افزایش اعتماد مردم و جلب همکاری و کمک های آنان به جمعیت ، ارتقاء فرهنگ دینی ، ارزش های اسلامی و انسانی به ویژه روحیة مسئولیت پذیری و فرهنگ کمک کردن به ‌آسیب دیدگان در میان کارکنان و اعضای جمعیت و حصول اطمینان از حسن اجرای امور با رعایت موازین شرعی در فعالیت های هلال احمر ، سه هدف اصلی این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی آموزش ، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی ، هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقاء فرهنگ سازمانی را از مأموریت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و تصریح کرد: البته هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت های جمعیت به منظور رعایت اصول و اهداف این نهاد مردمی و در نهایت انطباق آن با موازین اسلامی به ویژه در امور موقوفات ، هبه ، صلح و تبرعات وظیفه مهم این حوزه به شمار می آید.

وی تشکیل شورای مشورتی حوزه را یکی از ارکان قید شده در این نظام نامه عنوان کرد و افزود: شورای مشورتی حوزه نمایندگی ولی فقیه بر پایه آموزه های دینی و سیرة پیامبر اسلام و امامان معصوم و به عنوان یکی از مهمترین اصول فعالیتهای اجتماعی در جامعة اسلامی شکل خواهد گرفت

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه تضارب آراء موجب تکامل می شود افزود : هدف اصلی این شورا استفاده از خرد جمعی و بهره مندی از دیدگاه کارشناسی در تدوین سیاست های نظارتی ، فرهنگی و آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب طرح ها و برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه و پس از آن حصول اطمینان از اثربخشی برنامه ها و فعالیت ها نیز از دیگر دلایل تشکیل این شورا در این حوزه است.

نماینده رهبرانقلاب در هلال احمر با قدردانی از حضور اعضای شورای مشورتی در نخستین جلسه این شورا ،‌ اهتمام ویژه برای پیشبرد اهداف منطبق با وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه را خواستار شدند.

در ادامه ،‌ اعضای شورا به بحث و تبادل نظر برای نحوه تشکیل جلسات شورای مشورتی حوزه پرداختند.

یادآور می شود حجت الاسلام والمسلمین زاهدی معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه ، حجت الاسلام والمسلمین ذاکری معاون نظارت و امور استان های حوزه نمایندگی ولی فقیه ، حجت الاسلام والمسلمین الهی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان البرز، عبدالمجید معزی مشاور و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه ،‌دکتر امیری تهرانی مشاور علمی و آموزشی نماینده ولی فقیه در هلال احمر ، دکتر قبادی دانا مشاور رییس جمعیت در امور جوانان ، دکتر دهقان مدیر کل امور هماهنگی مجامع و استان های جمعیت و ظاهر رستمی، مدیر عامل شرکت نساجی هلال اعضای تشکیل دهنده این شورای مشورتی هستند.