Print Logo
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سه‌شنبه 28 دی 1395 ساعت 21:59

پایمردی و پایداری در مسیر اسلام و انقلاب، ویژگی بارز آیت الله هاشمی بود


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در مراسم هفتمین روز از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در ساختمان صلح این جمعیت برگزار شد پایمردی و پایداری در تمام عرصه های مبارزات تاریخی و اساسی انقلاب را مهمترین بارزه های شخصیتی ایشان معرفی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و در جمه مدیران و کارکنان جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به در گذشت ایشان گفت: بیش از هفت روز است که ایران اسلامی در فقدان عالمی مجاهد، سیاستمداری انقلابی و یار دیرین امام و رهبری به سوگ نشسته و تاریخ معاصر ایران هرگز تلاش های خستگی ناپذیر وی را فراموش نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که انگار هیچ کس برای شنیدن خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی آمادگی نداشت افزود: آنقدر که در همه عرصه های مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بحرانی کشور حضور و تاثیرگذاری اندیشه و تفکر و کلام رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام هویدا بود که در درون، خیال خیلی ها را راحت کرده بود که تا ایشان هست نباید نگران بود.

حجت الاسلام و المسلمین با تاکید بر این که پایمردی و پایداری در تمام عرصه های مبارزات تاریخی و اساسی انقلاب، از مهمترین بارزه های شخصیتی ایشان بود افزود: از زندان های دوران ستم شاهی و رنج ها و شکنجه های آیت الله کمتر سخن گفته شده، شاید انگار خیلی ها فراموش کرده اند یا شاید او آنقدر بزرگ بود که نگذاشت کسی چنین تصوری کند که انقلاب به او مدیون است. همین هم شد. وقتی که خبرنگاری جوان از او سوال می کند: " آیا شما به انقلاب مدیون هستید یا انقلاب به شما" ، آیت الله هاشمی با همان تسبیح گرداندن همیشگی تبسمی می کند و پاسخ می دهد "من به انقلاب مدیونم، من هر آبرویی که دارم از انقلاب است."

وی با اشاره به سوابق فعالیت های آیت الله هاشمی هم گفت: از روز شنیدن خبر رفتن ایشان، خاطرات زیادی را مرور می کنم، از آن زمانی که طلبه ای در قم بودم و شجاعت ها و تلاشهای سر سختانه ایشان در احیای دین و انقلاب را می دیدم. علنی و پنهانی، تفکرات انقلابی اش را گسترش می داد، همان مجله مکتب تشیع آن زمان که حتی روزی در مسیر ارسال آن به تهران دستگیر شد و به پادگان نظامی رفت خود گواه این موضوع است. زمانی که همه این ها را کنار یکدیگر قرار می دهم ، اوج شخصیت وی را صبوری اش می دانم و ناخوداگاه این آیه از قرآن کریم در ذهنم نقش می بندد: "إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ" و تا روزهای آخر زندگی اش کسی در حرف و عمل ایشان نشانی از یاس و ناامیدی، افسردگی و خستگی ندید و یک انقلابی بود و انقلابی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: از ابتدای نهضت اسلامی که جزء حلقه های اول یاران امام روح الله بود تا پس از عروج ملکوتی امام (ره) که نقش سازنده ای در تعیین رهبر فرزانه انقلاب داشت، هرگز از مسیر انقلاب و آرمان های آن خارج نشد و همواره در کنار رهبر به عنوان یار وفادار او باقی ماند و اکنون که هفت روز از رفتنش می گذرد و من کارنامه این بزرگ مرد انقلاب شکوهمند اسلامی را در ذهن ورق می زنم، چیزی جز مبارزه و جهاد برای تحقق حاکمیت اسلامی نمی بینم

نماینده ولی فقیه در جمعیت هال احمر در پایان تصریح کرد : تاریخ انقلاب و ایران اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی را هرگز فراموش نخواهد کرد. مردی که به حق برگردن ملت و انقلاب حق دارد و اندیشه و منش او همچنان پابرجا خواهد بود.