Print Logo
به مناسبت 14 دی ماه سالروز صدور حکم انتصاب رهبر فرزانه انقلاب شنبه 18 دی 1395 ساعت 17:06

نشست صمیمانه اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر


به مناسبت 14 دی ماه، دومین سالروز صدور ابلاغ حکم انتصاب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به حجت الاسلام و المسلمین معزی ، صبح روز شنبه 18 دی ماه نشست صمیمانه نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اصحاب رسانه در ساختمان صلح برگزار شد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عکسری(ع) و تاکید بر بهره گیری از فضائل شخصیتی این امام همام در زندگی، با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی اصحاب رسانه، خبر رسانی صادقانه با نیت خدمت به خلق را مهمترین ویژگی های سیستم های اطلاع رسانی و خبری دانست و تصریح کرد: خبرنگاران به واسطه امر خطیر اطلاع رسانی و انتقال پیام می توانند نقش موثری در ایجاد روحیه امید و خودباوری در جامعه ایفا نمایند.

وی به تبیین ضرورت های ارتباط با رسانه ها پرداخت و افزود: اگر رسانه ها با هدف خدمت به مردم و بر مبنای رضای خداوند در جامعه حرکت کنند، تاثیر بسیاری زیادی بر پیشبرد اهداف انسان دوستانه نهادهایی همچون هلال احمر نیز خواهند گذاشت، چرا که در جمعیت هلال احمر نیز خدمت بی منت به هم نوع سرلوحه فعالیت ها و اقدامات قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگرسخنان خود با محوریت قرار دادن تشریح بنیان شکل گیری هلال احمر به عنوان نهادی مردمی و خدمت رسان، آرامش بخشی به رنج مصیبت دیدگان، تکریم شخصیت انسان ها و تلاش برای برقراری صلح پایدار میان جوامع مختلف را از مهمترین اهداف این نهاد مردمی دانست و با اشاره به گذشت 93 سال از قدمت این مجموعه مردمی، خیریه و عام المنفعه تصریح کرد: با نگاهی به کارنامه درخشان آن در کمک به انسان ها، در کشور و سایر نقاط جهان، ضرورت تقویت و کمک به هم افزایی و استحکام ارتباط مردمی در آن به خوبی احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مبنی بر انطباق اهداف هلال احمر با تعالیم اسلامی، ترویج و اشاعه فعالیت های انسان دوستانه آن در جامعه امری ضروری است و با کمک رسانه ها می توان به بخش های مهمی از  اهداف این جمعیت دست یافت و به آن ارتقاء بخشید.

اشاره به وظایف، مسئولیت ها و برخی اقدامات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و بررسی وظایف آن در این مجموعه، بخش بعدی سخنان حجت الاسلام و المسلمین معزی بود.

وی هدایت و نظارت را دو وظیفه اصلی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و خاطر نشان کرد: بر همین اساس، این حوزه با بهره گیری از ظرفیت دفاتر استانی در سراسر کشور، فعالیت های فرهنگی فراوان و متنوعی را ارائه کرده است که باید بیش از پیش به تقویت آن در جهت ارتقاء سطح فرهنگی اعضاء و مرتبطین به هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با مهم شمردن اقدامات فرهنگی در جامعه، به انتشار مجله مهر و ماه و همچنین افتتاح پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر هم اشاره کرد و افزود: تلاش می شود تا از طریق این بسترها موضوعات فرهنگی و اجتماعی، سبک زندگی و اشاعه اهداف و اصول انسان دوستانه هلال احمر در هلال احمر و مرتبطین با مجموعه  ترویج داده شده و نهادینه شود.

 

ابلاغ نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با تاکید بر اینکه در کنار نظارت و هدایت، ارتقاء سطح معارف دینی و اسلامی در میان کارکنان ، اعضاء و همچنین کمک به تقویت اعتماد مردمی به هلال احمر نیز از دیگر فعالیت های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است خاطر نشان کرد: به منظور حرکت درست و دقیق در مسیر تحقق اهداف عالی حوزه نمایندگی، نظام نامه فعالیت ها و اقدامات نظارتی و فرهنگی تدوین و به دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقدیم گردید که پس از بررسی و تایید، این نظام نامه از سوی دفتر معظم ل ابلاغ و به عنوان سند فعالیت ها و محور اقدامات در دستور کار قرار گرفت .

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: این نظام نامه زیربنای اصلی فعالیت ها محسوب می گردد که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه به طور دقیق پیگیری و اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 21 مرکز درمانی هلال احمر ایران در 17 کشور دنیا اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور در کشورهای نیازمند به کمک های انسانی، علاوه بر تسکین آلام رنج دیدگان، پیام رسان صلح و دوستی در  میان انسان هاست.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگر این نشست ، به سئوالات خبرنگاران  پاسخ داد .

تلاش برای جذب مشارکت های مردمی و خیریه

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت بودجه ای هلال احمر و تاثر آن بر فعالیت های فرهنگی و نظارتی حوزه نمایندگی ولی فقیه گفت :  در سال ۹۴ کل بودجه هلال احمر ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که حتی یک ریال از آن اختصاص نیافت و در سال 1395 هم ۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که جمعیت هلال احمر تنها ۱۵۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرد و این در حالی است که برای فعالیت ها قابل توجه و مهم نمایندگی ولی فقیه در اعتماد سازی، جلب مشارکت مردم در همراهی با فعالیت های امدادی و خیریه، ارتقاء سطح فرهنگی و دینی اعضاء و ... تنها 23 درصد بودجه پیش بینی شده خود را دریافت نمود.

وی درباره راهکارهای حل مشکل بودجه جمعیت هلال احمر تاکید کرد: دولت اگر اعتبارات لازم را داشته باشد به هلال احمر کمک می‌کند اما در حال حاضر اعتبارات کافی وجود ندارد بنابراین کمک آن به جمعیت هلال احمر نیز کاهش یافته است و به نظر می رسد باید برای پیش بینی مواجهه با حوادث مختلف، کمک‌های مردمی و خیرین را بیشتر جذب کنیم.

نظام نامه ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گام نهادن در مسیری روشن و دقیق

معزی با اشاره به نظام نامه فعالیت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به عنوان سئوال یکی از خبرنگاران تصریح کرد: نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر وظایفی مانند نظارت بر فعالیت‌های این جمعیت، تلاش در جهت ارتقای معنویت و دعوت مردم به کار خیر و اقدامات مربوط به فعالیت های فرهنگی و دینی را بر عهده دارد و همان گونه که اشاره کردم این نظام نامه گام نهادن در مسیری دقیق، روشن و روش کار را با توجه به اهداف در نظر گرفته شده مشخص می نماید.

3996001/7/2017 5:05:10 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/01/201701104770349762_Thum.jpg


تلاش برای اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی

معزی در خصوص اجرای برنامه های آموزشی با رویکرد فرهنگی برای اعضاء و مرتبطین در بخش های مختلف نیز توضیحاتی را ارائه و از برگزاری کنفرانس علمی و اخلاق بین المللی و همچنین کنفرانس فرهنگ نماز در صورت تامین بودجه های مورد نیاز در آینده ای نزدیک خبر داد.

کمک رسانی در اقصی نقاط جهان

حجت الاسلام و السلمین معزی کمک به آسیب دیدگان در کشورهای مختلف را نیز از اقدامات موثر و مهم جمعیت هلال احمر و نقش آفرینی در ارتباط با حوزه دیپلماسی عمومی این مجموعه دانست و به طور خاص در خصوص پرسش یکی از خبرنگاران در کمک به مسلمانان میانمار هم خاطر نشان کرد: در گذشته کمک‌هایی به این افراد شده که البته به دلیل برخی مشکلات محدود بوده است و امیدواریم این اقلیت مظلوم در این کشور نیز رهایی یابند.

سفر های استانی

حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به انجام سفر های استانی از ابتدای مسئولیت که تاکنون به 16 استان به انجام رسیده ادامه  اجرای این برنامه ها را بسیار مهم دانست که با جدیت دنبال خواهد شد.

3996001/7/2017 5:05:10 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/01/201701104842459360_Thum.jpg

دیدار با خانواده شهداء

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ارتباط با سئوالی پیرامون دیدار با خانواده شهدا نیز گفت : با تاسی از رهبر فرزانه انقلاب در توجه به خانواده معزز شهداء، تلاش گردید که به صورت منظم و برنامه ریزی شده ، دیدار با خانواده شهدای جمعیت هلال احمر نیز در دستور کار قرار گیرد و  بیش از ۴۵۰ شهید از سوی این جمعیت تقدیم کشور شده ضمن آن که ملاقات و دیدار با جانبازان سرافراز و رسیدگی به وضعیت این عزیزان نیز در دستور کار قرار دارد.

نیت واقفین در هلال احمر دیده می شود

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه پیرامون موضوع وقف نیز به سئوالات پاسخ گفت و افزود: یکی از موضوعات مهم در این جمعیت که مرتبط با فعالیت های نظارتی نمایندگی هم قرار دارد، توجه به موقوفات به ویژه در راستای نیت واقفین است که برنامه های مختلفی را برای این مهم و به طور خاص در استان ها و شهرستان ها به اجرا درآورده ایم که امیدواریم با جلب اعتماد هر چه بیشتر مردم، شاهد استقبال از موضوع وقف در جمعیت هلالاحمر در راستای اهداف خیرخواهانه و مردمی ان باشیم.

وی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده به منظور بازگرداندن برخی از موقوفه ها که در اختیار دستگاه های اجرایی است هم خبر داد.

نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر با اذعان به اینکه نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه در این موضوع به منظور انجام صحیح نیت واقفین است گفت: برخی از موقوفات هلال احمر در ابتدای انقلاب به سایر دستگاه های اجرایی از جمله وزارت بهداشت واگذار شده است که در جهت نیت واقف نیز فعالیت می کنند و البته تلاش می کنیم تا موقوفاتی که در راستای نیات واقفین به آن عمل نمی شود را به هلال احمر باز گردانیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پاسخ به سئوالی پیرامون نظارت بر فعالیت های هلال احمر هم گفت : با ابزارهای مختلف و البته با هماهنگی بخش های مختلف تلاش می کنیم تا بتوانیم با ارائه راهکارهای مناسب و برگزاری جلسات مربوطه و گزارش گیری در جهت ارتقاء فعالیت های هلال احمر گام برداریم که نمونه ان را می توانیم در مناسبت های مختلف از جمله پیاده روی اربعین مشاهده نمود که تلاش تمام بخش های مختلف جمعیت و همچنین نمایندگی، کمک به ارتقاء فعالیت ها و خدمات به زوار بزرگوار بوده است، هر چند که ظرفیت های خدمات رسانی جمعیت در زمینه های مختلف نیز دچار محدودیت ها و مشکلات جدی است که امیدواریم با همکاری دست اندرکاران در جهت رفع آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

3996001/7/2017 5:05:10 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/01/201701104764200881_Thum.jpg
3996001/7/2017 5:05:10 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/01/201701104915127948_Thum.jpg
3996001/7/2017 5:05:10 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2017/01/201701104842459360_Thum.jpg