Print Logo
نماینده ولی فقیه درهلال احمردرهمایش تهیه و تدوین برنامه پنج ساله عنوان کرد یکشنبه 12 دی 1395 ساعت 17:04

جذب مشارکت مردم در امور خیرخواهانه با اعتمادسازی نسبت به خدمات هلال احمر


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همایش تهیه و تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت توجه به تدوین برنامه به منظور گام نهادن در مسیری روشن و دقیق تاکید کرد: دین و معرفت دینی به زندگی معنا می بخشد و این مهم بایستی در برنامه های مجموعه ای مانند هلال احمر مورد استفاده قرار گیرد، چراکه معنا بخشی در فعالیت ها به ویژه در اقدامات هلال احمر بسیار اهمیت دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این همایش که در جزیره کیش برگزار گردید با اشاره به اینکه هر سازمان و جمعیتی مراحل رشد و تکامل خود را طی می کند، افزود: جمعیت هلال احمر 93 سال پیش متولد شده و در این زمان تلاش شده که به طور دقیق مراحل رشد، بلوغ، تکامل، نشاط و مثمر ثمر بودن آن طی شود.
وی درباره معنا و زندگی بخشیدن به افراد و فعالیت ها گفت: اگر جمعیت را یک موجود انسانی در نظر بگیریم و به زندگی فرد بنا و معنا ندهیم، حتما رو به زوال و نابودی خواهد رفت و دین و معرفت دینی به زندگی معنا می بخشد و این مهم بایستی در برنامه های مجموعه ای همچون هلال احمر مورد استفاده قرار گیرد، چراکه معنا بخشیدن به هر موجودی بسیار مهم است.
برنامه ریزی به حیات یک سازمان دوام می بخشد
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر برنامه نویسی و برنامه ریزی را فصل بهار و حیات یک سازمان عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی به حیات یک سازمان دوام می بخشد و در برنامه ریزی ها باید فراتر از محدوده ای که در آن قرار داریم، توجه نماییم و اقدامات را بر اساس نگاه دقیق و بلند طراحی و اجرا نماییم.
وی به عدم نگاه جزیره ای به فعالیت های جمعیت اشاره کرد و یادآور شد: باید به صورت متحد برای یک ارگان منظم و زنده فعالیت کنیم و برنامه ریزی راهبردی را در همه برنامه ها بایستی مورد توجه و بهره برداری قرار دهیم و نکته ای را مورد بی توجهی و غفلت قرار ندهیم.
حجت الاسلام والمسلمین معزی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمعیت هلال احمر که برنامه ریزی را در این جمعیت قوت بخشید، اظهار داشت: وظیفه ذاتی مدیریت، برنامه ریزی است و اینکه دکتر ضیائی در این زمینه تلاش های جدی و مستمری را انجام می دهد بسیار مهم و قابل توجه است.
بررسی سند راهبردی هلال احمر در جلسه شورای عالی
حجت الاسلام والمسلمین معزی به بررسی سند راهبردی جمعیت هلال احمر در جلسه شورای عالی هم اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد تا تمامی اسناد بالادستی دیده شده و مورد استفاده قرار گیرد که یکی از این اسناد حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای انتصاب نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است.
تاکید بر احسان در آیات قران کریم
نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در ۱۹۴ آیه قرآن کریم درباره احسان صحبت شده است، گفت: در آیات قرآن کریم به ساماندهی و برنامه ریزی که در احسان نهفته است اشاره شده و خداوند در این آیات آسمانی به اجرای عدالت و احسان تاکید فرمودند و احسان مقدم بر عدالت ذکر شده است.

خداوند در قرآن می فرماید: به وسیله احسان خلاءها را پر کنید اما در احسان زیاده روی نکنید.
وی درباره استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود برای برنامه نویسی هم تاکید کرد: ما باید از تمام امکانات و ظرفیت ها برای برنامه ریزی استفاده کنیم تا در برنامه های راهبردی دورنما و نقشه ای روشن و جامع ارائه دهیم.
عدم اجرای برنامه های تدوین شده آفت هر سازمان
حجت الاسلام و المسلمین معزی یکی از آفت های بزرگ هر سازمانی را تدوین و نگارش برنامه ها و عدم اجرای آن دانست و خاطر نشان کرد: یکی از آفت های بزرگ هر سازمان تدوین و نگارش برنامه هایی است که پس از نگارش، در قالب کتاب هایی جامع و کامل تدوین و به کتابخانه ها منتقل می شود و اثری از اجرای آن در سازمان دیده نمی شود که این آفت بزرگ، سازمان را به نابودی می کشاند.
اهمیت وقف در فعالیت های هلال احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مقوله وقف و اهمیت آن در این جمعیت اشاره کرد و گفت: باید وقف را در جمعیت هلال احمر مورد توجه بیشتری قرار دهیم و با اعتماد سازی مردم را در امور خیر و بشردوستانه مشارکت دهیم که در این زمینه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر می تواند فعالیت های قابل توجهی را ساماندهی و به اجرا درآورد.