Print Logo
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر البرز تاکید کرد شنبه 11 دی 1395 ساعت 10:40

خدمات داوطلبانه هلال احمر نوعی احسان است


رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان البرز در مراسم نکوداشت خدمات داوطلبانه گفت : خدمات داوطلبانه هلال احمر نوعی احسان است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین علی الهی با اشاره به جایگاه نیت و امور خیرخواهانه گفت: مبنای برخی از فعالیت ها و اقدامات ،قصد افراد برای کسب درآمد و منافع شخصی است که البته پسندیده است اما بالاتراز آن، کسب درآمد و تامین و رفع گرفتاری دیگران با داشته ها و سرمایه های شخصی است.

وی افزود : در اجتماع کسانی همانند خیرین و داوطلبانی هستند که در کنار کسب روزی خویش به فکر رسیدگی به حال نیازمندان و دردمندان جامعه هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: فعالیت های داوطلبانه درآمد و کسب منافع نیست، بلکه صرف منافع شخصی در راستای خدمت به خلق است

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) در بحث دیگر دوستی و نوع دوستی گفت: ساکنین روی زمین، تا وقتی همدیگر را دوست بدارند و ادای امانت کنند و عمل به حق نمایند و در طریق حق قدم بردارند مورد ترحم و تفضل خدای متعال خواهند بود . سخن از شیعه ،سنی و یا حتی مسلمانان نیست، بلکه هرکسی ، با هر آیین و گرایشی به مردم خدمت کند، محبوب خدا و عملش مرضی رضای اوست.

وی افزود: این سخن باید به وسیله جمعیت هلال احمر به صلیب سرخ و همه افرادی که به نوعی با مجموعه های مردم نهاد فعالیت می نمایند، انتقال داده شود تا همه به این سخن عمل نمایند.

وی تاکید کرد: احسان و انفاق و خدمت به خلق یکی از اقدامات پسندیده است که بسیار مورد توجه و عنایت خداوند متعال قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین الهی افزود: خدمات داوطلبانه، احسان و رساندن نفع و دفع شر و گرفتاری از مردمان است و در اسلام ،علاوه بر انسان، احسان نسبت به تمام موجودات زنده مورد سفارش قرار گرفته است.