Print Logo
در دیدار نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی عنوان شد پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 23:15

جمعیت هلال احمر؛ سرمایه اجتماعی است




رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه سازمان جوانان بخش مهمی از جمعیت هلال احمر را تشکیل می دهد، گفت: یک میلیون جوان در قالب کار داوطلبانه با جمعیت هلال احمرهمکاری دارند و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند تا در زمینه های مختلف از توانمندی آن ها در این جمعیت استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکترسیدامیرمحسن ضیائی صبح دوشنبه 6 دی ماه در دیدار با آیت الله عبادی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی که حجت الاسلام و المسلمین ذاکری معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت نیز حضور داشت ، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد بشر دوست محسوب می شود که مبنای آن ارائه خدمات داوطلبانه است.

وی درباره مبنای حرکت جمعیت هلال احمر در جهت اعتلای انسان ها، اظهارداشت: مبنای حرکت هلال احمر، کاهش آلام بشری، گسترش صلح و دوستی، توسعه سلامت انسانها و مهمتر از آن کرامت انسانی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به سابقه 95 ساله این جمعیت، گفت: این نهاد با کمک و افکار نیک افرادی تشکیل شد و از آن زمان تا کنون فعالیت های موثر و مثمر ثمری در جهت تسکسن آلام بشری، گسترش صلح، سلامت انسان ها و .... انجام داده است.

 ایران جزو 5 جمعیت برتر دارای اعضای داوطلب

ضیائی درباره تعداد افرادی که به صورت داوطلبانه در جمعیت هلال احمر همکاری می کنند، اظهارداشت: بزرگترین و بیشترین داوطلبان در 5 کشور قرار دارند که یکی از این کشورها، ایران است؛ چرا که مردم ما با الهام از تعالیم اسلامی در کمک به یکدیگر، سبقت می‌گیرند.

 وی با بیان اینکه مفتخر هستیم که چنین شبکه داوطلبانه‌ای در کشور داریم، افزود: سازمان جوانان بخش مهمی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر محسوب می شود و در حال حاضر یک میلیون جوان با این جمعیت همکاری دارند و مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

هلال احمر یک سرمایه اجتماعی است 

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه، جمعیت هلال احمر رنگ، نژاد و جنس نمی‌شناسد، تصریح کرد: هلال احمر یک سازمان و سرمایه اجتماعی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) در مورد آسیب‌های اجتماعی، گفت: جمعیت هلال احمر در این زمینه می‌تواند فعالیت‌های زیادی را انجام دهد و اقدامات انجام می‌شود و امیدواریم که بتوانیم از این سرمایه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

دکتر ضیایی یادآور شد: جمعیت هلال احمر از جمله نهادهایی است که رهبر معظم انقلاب در آن نماینده دارند.

هلال احمر جمعیتی مردمی است

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ظرفیت این جمعیت به مردم است و هر چه به مردم نزدیکتر باشد، بزرگتر است، اذعان کرد: جمعیت هلال احمر دولتی نیست و هیچگاه نمی‌خواهد نهادی دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر سعی می‌کند تا حمایت‌های مردمی را در بخش‌های مختلف داشته باشد، تاکید کرد: این جمعیت منشا اثرات خوبی است و در بحث امداد و نجات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی با مردم نجیب و مظلوم است، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر در حد توان خود به مردم این  استان کمک خواهد کرد.

کار در هلال احمر عبادت محسوب می شود

در ادامه این دیدار آیت الله عبادی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی مشکلات فراوانی دارد که امیدواریم با سفر شما به این استان، نقایص برطرف و هلال احمر استان تجهیز شود، اظهارداشت: اگر بتوانیم در تمامی امور نیت‌های خود را از درون وفق دهیم در واقع عبادت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کار در هلال احمر که در واقع خدمت رسانی به بندگان خدا است از نظر حسن فعلی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، افزود: اگر آن چه را که انجام می‌دهید همراه با احساس معنوی باشد و بدانیم که خداوند از آن راضی است به حق عبادت محسوب می‌شود.

دوستی در زمان گرفتاری و حوادث از خصوصیات بارز و مهم جمعیت هلال احمر است

نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اصولاً در اکثر مواقع دوستی‌ها احساسی است و دوستی واقعی مشخص نمی‌شود، گفت: دوست بودن در زمان گرفتاری از خصوصیات بارز و مهم جمعیت هلال احمر است.

وی با تاکید براینکه گاهی نجات دهنده برای نجات یک انسان از جان خود می‌گذرد که ‌این بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم هر کس برای مردم مفیدتر باشد بهتر است چراکه بهتری به شهرت، ثروت و مقام نیست.

هلال احمر بدون در نظر گرفتن قوم و ملیت به مردم کمک می کند

آیت الله عبادی به فعالیت جمعیت هلال احمر بدون در نظرگرففتن قومیت و نژاد افراد اشاره و  بیان کرد: کمک کردن به همنوع در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است و هلال احمر در این زمینه به بهترین روش عمل می‌کند.