Print Logo
در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 23:01

اجرای طرح خادم در هلال احمر حاصل یک حرکت و مدیریت خردمحورانه است




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدحمیدجمال الدینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توانبخشی و طب فیزیکی برای بیمار هزینه بر است، اظهار کرد: هلال احمر بخشی از خدمات توانبخشی را در سراسر کشور به هموطنان ارائه می دهد.

وی درباره آغاز به کار مجدد معاونت اموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال احمر، گفت: این معاونت از یک سال و نیم گذشته با دستور رئیس جمعیت هلال احمر تشکیل شد و امورر مربوط به پژوهش و تحقیقات در زمینه طرح های متعدد قابل اجرا در جمعیت هلال احمر از طریق این معاونت قابل پیگیری است.

 ترسیم نقشه راه برای فعالیت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به ترسیم نقشه راه برای فعالیت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این جمعیت، افزود: بایدها و نبایدهایی که قرار است در مسیر ارائه خدمات در زمینه آموزش و پژوهش به هموطنان ارائه شود از این طریق مورد بررسی قرار می گیرد.

وی به انجام چندین ماه مطالعه درباره خردمحوری و حکمت محوری، اشاره و عنوان کرد: در این زمینه همایش هایی در دست انجام است که یکی از این همایش ها با عنوان "صلح، علم و دین" با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که می تواند سرآغاز فعالیت های هلال احمر در زمینه خرد محوری و نقش دین در ترویج صلح باشد.

دکتر جمال الدینی با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش هایی می تواند در زمینه ترویج دین و رشد آن در جوامع تاثیر گذار باشد، بیان کرد: علم باید به سمت صلح حرکت کند و دین بستری برای رسیدن به کمال باشد.

وی با تاکید بر ترسیم طرح های متعدد و پیگیری افزایش اعتبارات برای آموزش همگانی، اذعان کرد: ضریب حوادث ترافیکی در کشور زیاد است که بر این اساس ارائه آموزش های همگانی برای جلوگیری از مرگ و میر افراد بر اثر بروز حوادث و بلایا بسیار تاثیرگذار است.

 ارائه آموزش های همگانی به افراد، افزایش ضریب ایمنی خانوار ها در برابر مخاطرات را به دنبال خواهد داشت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در ادامه این دیدار به تشریح آموزش های همگانی در قالب اجرای طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) پرداخت و یادآور شد: جامعه هدف ما در اجرای این طرح، اعضای خانواده هستند که ارائه آموزش های همگانی به افراد، افزایش ضریب ایمنی خانوار ها در برابر مخاطرات را به دنبال خواهد داشت.

به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، با ارائه آموزش های همگانی به صورت مراجعه به درب منازل ضریب آمادگی افراد در برابر مخاطرات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

خدمت داوطلبانه، ذات و بدنه جمعیت را سالم نگه داشته است

آیت الله ملک حسینی؛ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اجرای طرح خادم یک حرکت خردمحورانه است افزود: از این رو اجرای این طرح یک مدیریت خردمحورانه را می طلبد که بدون شک ترکیب این دو سخت و مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مدیریت ها شکل آماری و مالی به خود گرفته است افزود: حرکت مدیران به سمت مدیریت عقل محور، دانش محور و اندیشه محور  کاهش پیدا کرده است و با توجه به چنین شرایطی اگر بتوانید این حرکت خردمحور را در جامعه ای که حجم آسیب هایشان معادل 8 درصد بودجه کشور است پرورش دهید و به سمت خدمات صلح جویانه و بشردوستانه قدم بردارید کار بسیار بزرگی را به سرانجام رسانده اید.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به ضرورت نگاه مستمر به آینده و به روز شدن طرح همپای تغییرات افزود: بدون شک در سال های آتی تغییرات اقلمی، جعفرافیایی و نوع استفاده بشر از تکنولوژی، نوع و شکل آسیب ها (جسمانی – روحی) و مخاطرات را نیز تحت تاثیر قرار  می دهد و ضروری است در هنگام اجرایی شدن این برنامه به این مهم توجه شود.

وی تاکید کرد: اگر در تدوین و اجرای این طرح هدف گذاری درستی انجام شود هم به لحاظ علمی شدن مجموعه و هم اندیشه محور شدن مدیریت؛ اجرای این طرح یک الگو و مدل موفق برای سایر نهاد ها و سازمان ها خواهد بود.

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه شکل و نوع خدمت داوطلبانه و انگیزه خدمت بشردوستانه، ذات و بدنه جمعیت را سالم نگه داشته و این جزو امتیازهای جمعیت هلال احمر است افزود: انگیزه در مجموعه هلال احمر وجود دارد و  اراده ها، انگیزه ها و پاکی ها همیشه عامل قدرتمندی انسان بوده اند و به انسان قدرت می دهد و امیدوارم بتوانید در درون این مجموعه و همچنین خارج از آن این طرح خردمحورانه را توسعه داده و به سرانجام برسانید.

وی با اشاره به اینکه انسان زمانی بدبخت می شود که حجت را معیار قرار ندهد و خود را معیار قرار دهد، تصریح کرد: حضرت علی (ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) مدیریت برپایه علم و خرد را به نحو احسن در زندگی خود رقم زدند و براساس قاعده و معیار زندگی کردند.