Print Logo
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکیدکرد پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 22:44

ضرورت توجه به گسترش فعالیت های توانبخشی در جامعه



نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر نقش پر اهمیت و ارزشمند معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در جامعه، کمک به بازتوانی فیزیکی و روحی را اساس اجتماعی سالم و پایدار دانست و بر گسترش فعالیت های توانبخشی و بازتوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی صبح سه شنبه 7 دی ماه  با حضور در همایش دو روزه معاونین بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور در سالن همایش های مرکز دارویی درمانی هلال احمر در تهران، بر گسترش فعالیت های توانبخشی و بازتوانی در جامعه تاکید کرد.

وی محور اول سخنان خود را به تبیین معارف دین با محوریت اهمیت و تکریم انسان اختصاص داد و گفت: خدمت به انسان ها و البته در مسیر و با نیت الهی، تعالی انسان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین معزی خاطر نشان کرد: در تعابیر و روایات دینی هم به مسئله احترام به انسان اشاره شده که باید در این مجموعه مردم نهاد در تقویت آن کوشید.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با نگاه دینی و اعتقادی به موضوع کمک به انسان های دردمند و نیازمند، خلوص نیت را مهمترین لازمه این مسئله دانست و تصریح کرد: دستگیری از نیازمند اگر با هدف کسب رضایت پروردگار باشد، عبادتی است که علاوه بر تعالی و آرامش روح، مشمول پاداشی الهی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: البته این کمک ها، که اغلب در مجموعه معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر به معلولین جامعه ارائه می شود، نباید با نگاه ترحم و حقارت صورت پذیرد.

 تکیه بر برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با تاکید بر نقش پر اهمیت و ارزشمند معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در جامعه، کمک به بازتوانی فیزیکی و روحی را اساس اجتماعی سالم و پایدار دانست.

وی به آثار مثبت وجود مراکز درمانی هلال احمر ایران در کشورهای نیازمند به کمک های درمانی و بهداشتی همچون قاره آفریقا اشاره و تصریح کرد: اینکه امروز، این نهاد مردمی به عنوان متولی درمان و سلامت خارج از کشور، به انسان های نیازمند کمک، در نقاط مختلف دنیا، ارائه خدمت می کند، عامل موثر و پایداری برای اشاعه فرهنگ نوع دوستی و صلح طلبی ایران در جهان است.