Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی در برنامه تلویزیونی صبح دلگشا تاکید کرد چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 14:23

نقش کلیدی نظارت بر موقوفات در جلب اعتماد مردم


نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در آخرین روز سفر خود به استان فارس صبح روز چهارشنبه 1 دی ماه  در برنامه زنده تلویزیونی صبح دلگشا در صدا و سیمای مرکز فارس حضور یافت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این برنامه که بیش از یک ساعت به طول انجامید حجت الاسلام و المسلمین معزی با محوریت تبیین ضرورت وقف در هلال احمر مطالبی را بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در بخش اول سخنان خود به توضیح اهداف و فعالیت های خیرخواهانه این نهاد مردمی پرداخت و تصریح کرد: در سراسر دنیا مردم با حضور در عرصه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه، با جعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ جهانی مشارکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد: البته خدمات خیر خواهانه جمعیت هلال احمر باید مورد نظارت و سازماندهی قرار بگیرد تا شاهد افزایش روز افزون اعتماد مردم به این سازمان مردم نهاد و غیر حکومتی باشیم.
وی با تاکید بر نقش موقوفات در پیشبرد اهداف انسانی جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: آنچه که به عنوان هدیه، مصالحات و وقفیات در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می گیرد، در جهت اقدامات عام المنفعه و بشردوستانه مصرف می شود.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر افزود: البته توجه به این مسئله که وقفیات مردم در مسیر و همسو با نیت واقف باشد، در این نهاد، به عهده دفتر نمایندگی ولی فقیه است که در این خصوص، این حوزه با دقت فراوان به هدایت و نظارت در امور وقف هلال احمر می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی ادامه داد: این نظارت و اطلاع رسانی در مورد فعالیت های خیرخواهانه ای که از طریق موقوفات مردمی انجام می شود در جلب اعتماد مردمی برای مشارکت در کارهای خیر نقش کلیدی دارد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش بعدی سخنان خود تلاش برای برقراری صلح و دوستی و تسکین آلام بشری را از مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر برشمرد و خاطر نشان کرد: اگرچه وقف در موضوعات مختلف لازم و ضروری است، لیکن واقفین برای وقف باید به نیاز روز جامعه هم توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی تصریح کرد: استفاده ازظرفیت های رسانه های گروهی و به ویژه صدا و سیما به منظور اشاعه فرهنگ وقف در جمعیت هلال احمر، علاوه بر افزایش آگاهی مردم در این خصوص، سبب می شود تا خیران وارد مسیری شوند که بهترین نیکی که همانا نجات جان انسان هاست را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان این برنامه تلویزیونی با قدردانی از دست اندرکاران برنامه صبح دلگشا، مردم استان فارس را به حضور در جمع اعضای هلال احمر این استان دعوت کرد و افزود: نیکوکار و خیر، تنها فرد ثروتمند نیست بلکه انسان با علم و توانایی های مختلف نیز می تواند در مسیر کار خیر گام بردارد که زمینه این مهم در جمعیت هلال احمر فراهم شده است.

40060012/29/2016 8:29:49 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2016/12/201612109409017926_Thum.jpg
40060012/29/2016 8:29:49 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2016/12/201612109393738889_Thum.jpg