Print Logo
حجت الاسلام و المسلمین معزی تاکید کرد دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 15:09

ضرورت توجه به ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای در گسترش آموزه های دینی


شامگاه روز دوشنبه 28 آذرماه 95، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر در اولین روز از سفر خود به استان فارس، با حضور در نشست رابطین فرهنگی و امامان جماعت شعب جمعیت هلال احمر استان فارس، پس از استماع گزارش ها و نقطه نظرات شرکت کنندگان در جلسه، به بیان ظرفیت ها، فرصت ها و چالش های موجود در مسیر فعالیت های فرهنگی در هلال احمر پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در ابتدای سخنان خود با تاکید بر نقش اثر گذار حضور رابطین فرهنگی و امامان جماعت در شعب هلال احمر سراسر کشور، تصریح کرد: گسترش و موفقیت دین اسلام در گروی اهمیت به تبلیغ دینی است که این مسئله در هلال احمر که اساس فعالیت های آن همسو با تعالیم دین و مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر است به خوبی مشهود است

نماینده ولی فقیه در هلال احمر خاطر نشان کرد: امروز هر انسانی باید در نجات خود، خانواده و سایر افراد جامعه بکوشد که در این مسئله حیاتی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و رابطین فرهنگی در هلال احمر با شناخت آموزه ها و معارف دینی خود می توانند علاوه بر تاثیر گذاری در پذیرش کسب آموزش های امدادی از سوی مردم، مبلغان دینی مناسب را برای آموزش مباحث فرهنگی و دینی به افراد جامعه و هدایت آنها به سمت خدا باشند

مسئولیت پذیری و اجتناب از موازی کاری، وحدت و همدلی در رسیدن به اهداف بزرگ هلال احمر و همچنین تبیین جایگاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر بخش بعدی سخنان حجت الاسلام والمسلمین معزی بود.

وی با تاکید بر لزوم وجود احساس مسئولیت در همه امور تصریح کرد: آنچه امروز سبب پیشرفت و برخورداری از سطح بالای برنامه ریزی و مدیریتی یک مجموعه می شود، مسئولیت پذیری همه افراد آن مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به مسئولیت پذیری در جمعیت مردم نهاد و خیریه هلال احمر گفت: البته در بزرگترین سازمان مردم نهاد ایران اسلامی، این مسئولیت ها به صورت هدفمند تقسیم شده اند و بر اساس نظام نامه ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، ایجاد و تعمیق معارف دینی در مجموعه بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گذاشته شده است.

وی دنیای امروز را "جهان گسترش اندیشه و افکار"دانست و خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا با همدلی و ارتباطی مستمر و دو سویه با مجموعه و همچنین ظرفیت بالای فضای مجازی برای گسترش آموزه های دینی اقدام نمود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: نظارت و هدایت بر موقوفات از وظایف دیگر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است تا وقف با نیت واقف منطبق شود و اعتماد مردم نیز در این زمینه افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی تصریح کرد: رابطین فرهنگی نمایندگی ولی فقیه نیز در استان ها و شهرستان ها در تحقق این اهداف گام بر می دارند که حضور انها در پایگاه های جمعیت هلال احمر می تواند در تحکیم بنیان خانواده و ارتقا سطح مباحث فرهنگی نقش موثری را ایفا نماید. 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر ادامه داد: به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت مردمی طلاب ، روحانیون، راه اندازی کانون های طلاب و خانه داوطلب علما و فضلا در استان ها از برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است که با جدیت دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در پایان با اشاره به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این پایگاه علاوه بر اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های این حوزه، به انتشار مقالات، گزارش ها و یادداشت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی پرداخته می شود که مناسب خواهد بود همکاران و علاقه مندان نیز ارتباط لازم را برقرار و همکاری لازم را به عمل اورند.

این نشست بیش از 2 ساعت به طول انجامید.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در سفر چهار روزه و در ادامه سفر های استانی خود در سال 1395، ششمین سفر استانی خود را به استان فارس از روز یکشنبه 28 آذرماه آغاز کرد.

40060012/29/2016 8:35:04 PMhttp://edit.nvhelal.ir/Media//Image/2016/12/201612109163519747_Thum.jpg