Print Logo
شنبه 27 آذر 1395 ساعت 21:46

هلال احمر وارث سیره رسول خدا


موضوع خدمت به هم نوعان در سیره رسول خدا و آموزه های دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و پیامبر رحمت و مهربانی که در ایام تولد مبارک ایشانقرار داریم ، در حدیثی ملاک وظیفه شناسی مسلمانان را در توجه به آسیب دیدگان می دانند و در فراز دیگری شاد کردن یک آسیب دیده از حادثه را موجب شادی خود و در نتیجه موجب رضای حق تعالی معرفی می فرمایند.

امروز با یک بررسی و دقت ساده می توان  شوق خدمت مردم به حادثه دیدگان را مورد ارزیابی قرار داد که سیلی از مردم با هر گرایش ، مقام و سنی خواهان حضور در صحنه های کمک رسانی هستند ولی به دلیل کم اطلاعی از کیفیت الحاق به سازمان هلال احمر امان این مشارکت را ندارند که باید برای این مهم  چاره اندیشی نمود.

در همین جهت رسانه ها برای تامین اهداف عالی این مهم و فرهنگ سازی در جامعه ، می بایست بخشی از برنامه های خود را به این موضوع و شناخت جامعه  اختصاص دهند و اگر امام عزیز (ره) با تشکیل ارتش بیست میلیونی مستکبران تا دندان مسلح را به زانو درآورد بی تردید همان جوانان، امروز می توانند در عرصه کمک در زمان بروز حوادث، داوطلبانه حضور پیدا کنند.

این مسئله بسیار نگران کننده است و نباید در حوادث کوچک و بزرگ، شاهد سلفی گرفتن و عکس یادگاری از افراد به جای کمک به هم نوع باشیم مگر رسول خدا نفرمود کسی که صدای مسلمان مظلوم و آسیب دیده را بشنود و ساکت بماند از ما نیست .

نکته دیگر سخن گهر بار رسول خدا به مسولین است که می فرمایند یکی از سوالات از آنان در قیامت این است که شما آیا به مقام ، نفوذ و قدرتی که به تو  عطا کردیم توانسته ای غمی از یک انسان آزرده و مظلوم کم نمایی و موجب آرامش محرومان ، ستم دیدگان و رنج کشیدگان گردی؟

این فراز از سخن رسول خدا متوجه مسولینی است که در مناصب مهم تصمیم سازی کشور عزیزمان ایران - اسلامی حضور دارند .

نکته دیگر آن که این روزها نمایندگان مردم در خانه ملت مشغول تدوین بودجه سالانه کشور هستند و به نظر می رسد باید توجه ویژه ای به وظایف، مسئولیت ها و افزایش ظرفیت های مهم و اصولی  جمعیت هلال وجود داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی بتوان به فریاد نیازمندان شتافت که این موضوع برای نظام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و خواهد بود.

انتظار می رود جمعیت هلال احمر که امروز به لطف مدیریت قوی و تحت اشراف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با فرهنگ جهادی در حال خدمت است، بتواند امداد گران و نیروهای عملیات امداد و نجات خود را نیز با علوم و دانش روز مجهز نماید تا با اثر بخشی و سرعت بیشتری به نیاز مردم پاسخ گویند که این مهم  نیازمند توجه حداکثری به ظرفیت های ارزشمند علمی و فنی جمعیت به خصوص موسسه علمی و کاربردی هلال احمر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید طه موسوی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درموسسه علمی - کاربردی هلال احمر