Print Logo
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان مازندران اعلام کرد: چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 18:56

مازندرانی ها امسال 7 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند



نماینده ولی فقیه و رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان مازندران با اشاره به اینکه مردم مازندران در سال جاری 7 میلیارد تومان زکات اهداء کرده اند گفت: خداوند در قرآن وحدت مسلمین را در برابر این همه ستم که به جامعه آنان وارد می شود مورد تأکید قرار می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، آیت الله نورالله طبرسی در همایش شورای زکات مازندران ، با بیان اینکه داشتن وحدت استراتژیک از اصول اسلام است تاکید کرد : خداوند در قرآن وحدت مسلمین را در برابر این همه ستم که به جامعه آنان وارد می شود مورد تأکید قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: پیامبر دارای شخصیتی بزرگ است که پس از ذات پرودگار در میان موجودات آسمان و زمین مانند شخصیت ایشان وجود ندارد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه هدف از شورای زکات بهره مندی بیشتر از اقدامات خیرخواهانه است، افزود: خداوند در قرآن کریم حدود 32 بار از زکات و مشتقات آن نام برده است که 26بار نماز و زکات در کنار هم آمده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر در استان گفت: زکات دارای ریشه عمیقی است و نامه هایی که از زمان پیامبر برجای مانده است، به وضوح از زکات نام برده است و این نامه ها خطاب به حاکمان و پادشاهان برای جمع آوری زکات و کمک به نیازمندان بود.

وی با اشاره به اینکه در زمان گذشته جمع آوری زکات با نظم کنونی انجام نمی شد، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)از بهترین یادگارهای امام راحل است که برای فقرزدایی در جامعه به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ارزشمند دانستن اقدام شورای زکات برای کمک به نیازمندان و جوانان بدون جهیزیه گفت: شورای زکات توانمندی فقرزدایی از جامعه را دارد و امکان استفاده از زکات برای هر کار خیری وجود دارد و پرداخت زکات از حرص و بخل جلوگیری می نماید.

آیت الله طبرسی با اشاره به اینکه مردم مازندران در سال جاری 7 میلیارد تومان زکات دادند، گفت: لازم است بخشی از این زکات برای تازه عروسان یا مجردهای بدون جهیزیه خرج شود.

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه خسارت برف اخیر باغداران استان باید جبران شود،افزود:در مازندران تجارت و سرمایه دار بزرگی نداریم و همه چیز برپایه کشاورزی استوار است،پس باید از این قشر حمایت شود.