Print Logo
نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 18:46

کارکنان هلال احمر سمبل انسانیت و امید مردم در حوادث هستند


نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قصد جمعیت هلال احمر این است که گرفتاران را از گرفتاری‌ها نجات دهد گفت: ارکنان هلال احمر سمبل انسانیت و امید مردم در حوادث هستند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، آیت‌الله زین العابدین قربانی در دیدار با مدیرعامل،  کارکنان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان گیلان، اظهار داشت: در طول تاریخ برای نجات و پیشرفت مردم پیامبرانی با مشعل‌های علم و هدایت همواره جهت رهنمون دادن مردم برای نیل به زندگی بهتر وجود داشته‌اند.

آیت الله قربانی افزود: برخی تصور کرده‌اند با قوانین قرآن خیلی از مسائل امروز و احکام را نمی‌توان استخراج کرد در صورتی‌که ولایت فقیه با قواعد و اصولی  که در اختیار دارد می تواند احکام جاری اجتماع را استنباط کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه همان طوری که شورای نگهبان قوانین وضع شده نمایندگان مجلس را با مقررات قرآن ارزیابی می‌کند گفت: حوادث روزمره نیز در بحث اجتهاد باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

امام جمعه رشت افزود: مسئله هلال احمر نیز در قرآن آمده و قرآن می‌فرماید دستگیری از محرومان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آسیب زدن به آن واجب است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان هلال احمر سمبل انسانیت و امید مردم در حوادث هستند گفت: دنیا در آینده با خشکسالی مواجه است و جامعه ما با بسیاری حوادث و مشکلات از قبیل آلودگی رودخانه‌ها درگیر است لذا در مقابل این حوادث وظایفی بر عهده داریم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت اعلام کرد: قصد جمعیت هلال احمر این است که گرفتاران را از گرفتاری‌ها نجات دهد لذا هرکه دل گرفتاری را شاد کند خدا را شاد کرده است.

وی با اشاره به مقام خدمت کنندگان هلال احمر گفت: خداوند می‌فرماید "بنده من که نیازمند به کمک و گرسنه یا تشنه است کمک به او و برآوردن نیازهای آنها پاسخگویی به نیازهای من است" پس همگی باید انجام وظیفه کنیم و همه باید به‌عنوان داوطلب در جامعه هلال احمر حضور داشته باشیم.